Prywatny doradca na zakupach? – Google Shopping Feed

Google przestawia nową aktualizację Google Shopping Feed – większość z nich wchodzi w życie we wrześniu 2015. 

Google przedstawiło kilka nowych aktualizacji Google Shopping Feed i Product Taxonomy, który najprawdopodobniej wejdzie w życie we wrześniu 2015 roku. Dla osób, które korzystają lub są zainteresowane łatwą i szybszą formą zakupów on-line, przypominamy o innowacyjnym produkcie Google, który niemalże wyparł z rynku inne porównywarki cenowe. Wspomniana aplikacja działa na tożsamej do AdWords zasadzie i podsuwa nam produkty zgodnie z naszymi preferencjami. Pomocnik zakupowy Google działa już od jakiegoś czasu, jednak Google nie byłby sobą, gdyby nie starał się ulepszyć swojego produktu.

Poniżej przedstawiamy kilka z najnowszych zmian:

  • Zamiast podawania całej ścieżki Google Product Category, użytkownik będzie miał możliwość podania ID z nowej listy Google Product Category Ids.

  • W US, cechy typu Units and Quantity są aktualnie dostępne dla produktów sprzedawanych pojedynczo lub w dużej ilości.

  • Apparel and Variants (Odzież i dodatki) zostały podłączone pod nową sekcję o nazwie Detailed Product Attributes and Item Groupings, by pomóc klientom opisać produkt jakiego poszukują w bardziej dokładny sposób.

  • Istnieją obecnie wyostrzone wymagania dla GTINs and ID Attributes.

  • Jeśli chodzi o kryteria dotyczące wysyłki i kosztów dostawy, które wpływają na cenę końcową, zostały one poszerzone o Szwajcarię, Czechy, Holandię, Włochy, Hiszpanię i Japonię. Specyfikacje tych dostaw, nie będą jednak wymuszone do 1 lutego 2016, pozostaje więc czas na zapoznanie się z nowymi przepisami i właściwą implementację.

Należy pamiętać, że aktualizacje Product Taxonomy są jedynie rekomendacją, a nie koniecznością. Mimo to, niektóre kategorie będą znacznie przeorganizowane, w tym np. Arts & Crafts, Decor, Hardware, Sporting Goods and Motor Vehicle Parts & Accessories. Wyeliminowano także szereg podkategorii, na rzecz większej liczby kategorii w zakładkach Food, Beverages & Tobacco, podobnie jak w kategoriach głównych.

Pełna lista zmian z 2015 roku dostępna jest na Google Merchant Center Help. Kupcy mogą rozpocząć testowanie aktualizacji pod koniec tego tygodnia. Zachęcamy do monitorowania, korzystania i radości z udanych zakupów!

A tutaj przykład, jak wygląda prywatny doradca zakupów w praktyce:

Google Shpping 01

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *