ul. Gabriela Narutowicza 61, 20-016 Lublin

Google testuje szybsze i lżejsze strony mobilne

Wyniki eksperymentu przeprowadzonego przez Google pokazały, że zoptymalizowane przez nich wersje stron internetowych ładują się 4 razy szybciej, wykorzystują nawet 80% bajtów mniej i co najważniejsze mają większą o 50% liczbę osób odwiedzających.

Version_5

Google wychodzi z założenia, że każdy użytkownik powinien mieć łatwy i szybki dostęp do informacji w sieci. Jednak nadal z różnych powodów wiele osób nie posiada szybkiego łącza i skazanych jest na niedogodności związane z wolnym lub ograniczonym przesyłaniem danych. Aby pomóc użytkownikom korzystającym z wolnego łącza, Google planuje we własnym zakresie optymalizować strony dla ruchu mobile.

W maju Google uruchomił testy proponowanego rozwiązania dla użytkowników mobilnych posiadających połączenia typu 2G w Indonezji. Zoptymalizowane strony mają być lżejsze, przez co będą wczytywać się znacznie szybciej. Jednocześnie mają zawierać większość pożądanych treści.

Powolne połączenie wykrywane będzie automatycznie, a użytkownikom mobilnym dostarczana ma być wersja ,,Lite” wyszukiwarki, gdzie znajdować się będą uproszczone wersje stron. Mimo tego, użytkownik ma prawo wyboru jaką postać strony chce oglądać. Umożliwia mu to link do pełnej wersji serwisu zamieszczony na górze strony.

Freeline Agencja Interaktywna już od 2006 roku dostarcza firmom i osobom prywatnym nowoczesne rozwiązania internetowe – doradzamy i kreujemy, współtworząc tym samym sukces wielu firm.

Może Ci się również spodoba

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz mnie do newslettera (możesz się wypisać w każdej chwili).

FreshMail.pl