Mikroformaty schema.org jeszcze bardziej pomocne!

Wyniki wyszukiwania wzbogacone o oceny rich snippets, (które pojawiają się podczas przeglądania wyników Google), są bardzo pomocne.

Recenzje lub opinie podkreślają kluczowe informacje i pomagają wyszukiwarkom zrozumieć dokładny cel strony. Dla użytkowników oznacza to oczywiście jeszcze bardziej trafne wyniki.

Aby uczynić review rich results bardziej pomocnymi i znaczącymi, Google zaaktualizowało ich algorytmy. Dotyczy to również tych pozycji, które zostały oznaczone przez webmasterów jako nieprawidłowe. Google skoncentrowało się na schematach, które najbardziej nadają się do recenzji

Mimo, że znacznik recenzji możesz dołączyć do dowolnego schematu, to jednak dla wielu rodzajów wyświetlanych opinii, gwiazdki nie wnoszą zbyt dużej wartości dla użytkownika. Dzięki wprowadzonym zmianom, Google ograniczyło pulę schematów, które pozwalają na pojawianie się review rich results w wynikach wyszukiwania.

Poniżej lista dozwolonych schematów:
• schema.org/Book
• schema.org/Course
• schema.org/CreativeWorkSeason
• schema.org/CreativeWorkSeries
• schema.org/Episode
• schema.org/Event
• schema.org/Game
• schema.org/HowTo
• schema.org/LocalBusiness
• schema.org/MediaObject
• schema.org/Movie
• schema.org/MusicPlaylist
• schema.org/MusicRecording
• schema.org/Organization
• schema.org/Product
• schema.org/Recipe
• schema.org/SoftwareApplication

Google nie będzie już wyświetlać „samoobsługowych” recenzji w polecanych fragmentach

Recenzje, które są uznawane za „samoobsługowe”, czyli opiniujące same siebie, nie są najlepszym rozwiązaniem dla użytkowników. Opinie na temat konkretnej firmy były umieszczane na stronie internetowej recenzowanej jednostki za pomocą bezpośredniego znacznika lub wbudowanego widgetu. Po wprowadzonej zmianie, Google nie będzie wyświetlało rozbudowanych wyników dla schematów LocalBusiness i Organization, jeżeli będą one kontrolowane przez oceniany podmiot. Właściwość „name” jest wymagana To jedna z większych zmian, jakie wprowadziło Google. W wyniku tej aktualizacji właściwość name stała się wymagana. Dlatego podczas dodawania opinii, upewnij się, że podałeś nazwę recenzowanego elementu. Ta aktualizacja pomoże użytkownikom uzyskać trafniejsze i bardziej sensowne recenzje, a jednocześnie nie będzie wymagać sporych zmian ze strony webmasterów. Wszystkie dostępne aktualizacje można znaleźć w dokumentacji Google.

Źródło: https://webmasters.googleblog.com/2019/09/making-review-rich-results-more-helpful.html

Freeline Agencja Interaktywna już od 2006 roku dostarcza firmom i osobom prywatnym nowoczesne rozwiązania internetowe – doradzamy i kreujemy, współtworząc tym samym sukces wielu firm.

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz mnie do newslettera (możesz się wypisać w każdej chwili).

FreshMail.pl