Nowości na YouTube

W ostatnich miesiącach Google Ads poszerzyło swoją ofertę reklamową poprzez serwis YouTube. Wszyscy specjaliści ds. marketingu będą mogli wykorzystywać nowe narzędzia, aby jeszcze lepiej i skuteczniej zwiększać świadomość marek i mierzyć zaangażowanie waszych użytkowników. Nowe typy kierowania, strategie ustalania stawek czy performancowe formaty reklam to tylko niektóre zmiany, jakie pojawiły się w Google Ads przy reklamach na YouTube.

Niestandardowi odbiorcy o podobnych zamiarach

Niezmiennie głównym źródłem wyszukiwania produktów i usług jest wyszukiwarka Google. Szacuje się, że około 86% użytkowników korzysta z tego źródła, szukając nowych możliwości zakupowych. Stworzone w ostatnich tygodniach nowe typy kierowania reklam w serwisie YouTube, pozwolą jeszcze efektywniej wykorzystać ten potencjał. Nowe kierowanie pozwoli dotrzeć do użytkowników, którzy poszukiwali aktywnie informacji o konkretnym produkcie.
Wykorzystując nowe kierowanie, dotrzemy do osób, które w ciągu 7 dni wyszukiwały konkretne frazy w sieci wyszukiwania. Stworzymy spersonalizowany profil osoby, za pomocą stworzonej listy fraz kluczowych. Obecnie dostępne jest dobieranie fraz w rozszerzeniu przybliżonym. Należy więc wziąć pod uwagę, że spowoduje to dosyć szerokie wyszukiwania. Nowe możliwości kierowania proponujemy wykorzystywać z nowymi formatami reklamowymi, czyli True view for shopping, a także True view for action.

Nowe formaty reklamowe

Tak jak wspomnieliśmy w poprzednim akapicie, pojawiły się dwa nowe formaty reklamowe. Pierwszym z nich jest True view for Action. Pomoże on naszym odbiorcom podjąć ważne dla naszego biznesu działania w serwisie YouTube. W treści reklamy istnieje możliwość stworzenia przycisku Call to Action z limitem 10 znaków. W jasny sposób zasugeruje użytkownikowi skutek kliknięcia w naszą reklamę.

Nowym elementem tego formatu reklamowego jest pojawiająca się, po odpowiednio 7 sekundach dla desktop i 5 sekundach dla urządzeń mobilnych, plansza reklamowa (ale tylko jeśli użytkownik nie pominie filmiku). Plansza zawiera duży i dobrze widoczny przycisk CTA, ponownie informujący i zachęcający do podjęcia interakcji.

W celu uruchomienia tej kampanii, należy odpowiednio skonfigurować cele konwersji. Strategia ustalania stawek odpowiednia dla tego formatu to Docelowe CPA. Po uruchomieniu tego formatu reklamowego zauważyć powinniśmy 2-4 razy lepszy współczynnik klikalności CTR. W przypadku strategii stawek Docelowe CPA, pamiętajmy o maszynowym mechanizmie uczenia Google Ads. Nauka ta trwa minimum 7 dni, do około 14. W tym czasie nie zalecamy przeprowadzania żadnych zmian w obrębie konta. Może to zaburzyć uczenie się systemu, a chodzi o naukę i generowanie większej ilości pożądanych przez nas konwersji.

Drugim nowym formatem dostępnym w sieci YouTube to True view for shopping. Dedykowane wszystkim tym, którzy posiadają platformę e-commerc’ową. Będziemy mieć możliwość pokazywania naszych produktów w reklamie video za pomocą banerów, kart oraz końcowej planszy reklamowej. Produkty podobnie jak w sieci wyszukiwania Google Ads, pozyskane zostaną z Google Merchant Center. Tworząc reklamy w panelu, będziemy mieć możliwość wybrania zakresu reklamowanych produktów. Dzięki temu dokładniej dobierzemy asortyment do filmu reklamowego. Pozwoli nam to stworzyć materiały video spójne z ofertą produktową.

Reklama Outstream to rodzaj reklamy odtwarzany w sieci partnerskiej (w witrynach i aplikacjach, a nie w YouTube) bez dźwięku. Nowy format nie rozprasza odbiorców, dając z drugiej strony wybór nad tym, czy wejść w interakcję z reklamą, czy nie. Format ten dostępny jest tylko na urządzeniach mobilnych. Uruchomienie dźwięku nastąpi, tylko w przypadku kliknięcia reklamy. W przypadku reklamy Outstream zapłacimy tylko za widoczne wyświetlenia CPM (widoczne musi być 50% reklamy oraz odtworzona musi być przez 2 sekundy). Za główny cel wzięto tutaj promocję naszego brandu. Prognozowany wzrost unikalnych użytkowników przy tym formacie szacuje się w granicach 30-50% w porównaniu do TrueView. Aby utworzyć reklamę Outstream potrzebować będziemy filmu video znajdującego się w serwisie YouTube, loga marki, tytułu oraz nagłówków.

Podsumowanie

Stosując nowe formaty reklamowe, będziemy mieć możliwość dotarcia do wartościowych grup odbiorców oraz zainteresowania ich oferowanymi przez nas produktami. Wykorzystywanie kanału YouTube dla celów performance’owych staje się koniecznością, a dodanie nowych formatów reklamowych do naszej struktury Google Ads, ułatwi nam dotarcie do nowych odbiorców.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *