Reklamowanie w Google Ads własnej marki. Czy to się opłaca?

Pracując przez lata na dużych, rynkowych liderach wciąż pojawia się pytanie, dlaczego powinniśmy licytować własną markę? Skoro zajmujemy pierwsze miejsce w wynikach organicznych. Czy nie jest to strata pieniędzy?

Na pierwszy rzut oka wydawać się może, że to naprawdę marnowanie budżetu reklamowego, który moglibyśmy lepiej wydać na inne cele marketingowe. Reklamodawcy z mniejszym doświadczeniem, często uważają, że promowanie własnej marki w płatnych wynikach wyszukiwania się nie opłaca. Podstawowym argumentem są tutaj pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Nie raz spotkaliśmy się ze stwierdzeniem, że płacąc za dokładnie takie same wyszukiwania w wynikach organicznych i wynikach płatnych, kanibalizujemy wyniki organiczne.

Istnieje jednak kilka powodów, które mogą przekonać Cię do umieszczenia własnego brandu w płatnych wynikach wyszukiwania.

Pierwszym i najważniejszym powodem jest miejsce, jakie zajmujemy w przestrzeni SERP

Zajęcie pierwszej pozycji dla swojej marki, zarówno w wynikach płatnych, jak i bezpłatnych jest kluczowe. Uzyskamy to dzięki reklamom na górze, a następnie wynikom organicznym. Grafiką, z logo i informacjami o naszej firmie, możemy zdominować całą pierwszą stronę z wynikami wyszukiwania. Jednak, żeby to osiągnąć, niezbędne jest wykorzystanie Google AdWords (wkrótce Google Ads).

Kolejnym argumentem, jaki przemawia za reklamowaniem własnego brandu, jest cena, jaką płacimy za pojedyncze kliknięcia

W większości przypadków zauważyliśmy, że płacenie za własną markę jest o wiele tańsze niż licytowanie jakiegokolwiek innego słowa. Nasz najniższy CPC, jaki udało nam się osiągnąć przy tego typu licytacji to 0,02 PLN, więc argument o kosztach ponoszonych przy reklamie własnego brandu nie stanowi przeszkody przy używaniu własnej marki w reklamach Google Ads.

Kolejnym argumentem jest Wynik Jakości, a więc jeden z najważniejszych czynników skutecznej reklamy Google Ads

Wynik jakości określany jest na podstawie 3 składowych: oczekiwanym współczynniku klikalności, trafności reklamy i jakości strony docelowej. Im trafniejsze są nasze reklamy i strony docelowe dla użytkowników, tym wyższy uzyskujemy Wynik Jakości. Przy takiej samej stawce, nasz wyższy Wynik Jakości oznacza wyższą pozycję reklamy, lub na odwrót, w przypadku takiego samego rankingu reklamy wysoki Wynik Jakości zapewni nam niższy koszt pojedynczego kliknięcia.

Reklamy z nazwą Twojego brandu, przeważnie uzyskają wysoki współczynnik klikalności. Strona docelowa jest również bardzo istotna dla naszego użytkownika. Dzięki temu uzyskamy na pewno wysoki Wynik Jakości.

Niektóre firmy dodają jako słowo kluczowe nazwę Twojej marki w swoich kampaniach. Jest to technika powszechnie znana. Z pewnością lepiej jest wydać pieniądze na reklamowanie własnego brandu niż stracić kliknięcia na rzecz konkurencji.

Reklamowanie własnego brandu daje nam większą kontrolę nad dodaniem większej informacji danych o własnej firmie i produktach. Przy wynikach organicznych mamy możliwość umieszczenia tylko tytułu i opisu własnej firmy. W przypadku reklamy Google Ads możemy przekazać aktualną ofertę i promocje. Wykorzystując rozszerzenia reklam, przekazujemy klientom bardziej szczegółowe informacje, których nie mamy możliwości zamieścić w wynikach organicznych.

Rozszerzenia reklam dają nam również możliwość na wybicie się ponad konkurencję. Dzięki możliwości umieszczenia większej liczby informacji nasza reklama staje się jeszcze bardziej atrakcyjna i może dać więcej powodów, aby przejść na naszą stronę. Oznaczać to może dla nas wyższy współczynnik klikalności (CTR) w reklamach.

Google Ads daje nam możliwość umieszczania ręcznych i automatycznych rozszerzeń reklam. System reklamowy automatycznie tworzy i wyświetla rozszerzenia reklam, w przypadku gdy uzna, że poprawi to wydajność.

Ręczne rozszerzenia mają takie samo zadanie jak rozszerzenia automatyczne. Jednak w tym przypadku mamy możliwość dodania m.in. szczegółowych informacji o tym, jak dotrzeć do naszego sklepu lub firmy dzięki rozszerzeniom lokalizacji, lub wyświetlić użytkownikowi Twój numer telefonu, dzięki rozszerzeniu połączeń. Rozszerzenia dają możliwość skierowania użytkowników na konkretne podstrony, dzięki rozszerzeniu linków do podstron. Warto eksperymentować z rozszerzeniami, tak aby sprawdzić, które z nich najlepiej działają.

Jednak czy reklamowanie własnego brandu opłaca się wszystkim?

Ogólnie rzecz biorąc, tak. Dzięki doświadczeniu, jakie mamy z naszymi klientami, zauważyliśmy zwiększony ruch i wyższy zwrot z inwestycji. Jednak zdarzają się przypadki, gdzie reklamowanie własnej marki w Google Ads nie przynosi oczekiwanych rezultatów. W przypadku posiadania marki, która jest podobna do innej, większej firmy, rozważyć można wyłączenie kampanii promującej własny brand. Użytkownicy odwiedzający naszą stronę, mogą opuścić ją w krótkim czasie, ponieważ mogą szukać naszej konkurencji.

Warto jednak przeprowadzić kilka testów, dla kampanii marki o ograniczonych budżetach, żeby sprawdzić, jak i czy działa to w przypadku Twojej firmy. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) jest potężnym narzędziem, jednak poleganie tylko na organicznych wynikach wyszukiwania, może nie przynieść nam oczekiwanych rezultatów, możemy przegapić dużą liczbę wyszukiwań. Jeśli chcemy zbudować dochodowe konto Google Ads, warto jest stworzyć kampanię związaną z wyszukiwaniem własnego brandu, na pewno zwiększy to ruch na Waszej stronie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *