Znaczenie SEO dla aplikacji mobilnych wciąż rośnie!

Jeszcze nie tak dawno działania SEO w większości związane były ze stronami internetowymi. Jednak obecnie wzrost popularności korzystania z sieci poprzez mobilne urządzenia, wymaga na specjalistach SEO, znacznie większego skoncentrowania swojej uwagi na indeksowaniu aplikacji.

Większość wyszukiwań rejestrowanych w Google, pochodzi z urządzeń mobilnych, dlatego SEO zostało zmuszone do powiększenia obszaru swoich działań o przestrzeń mobilną. Należy jednak pamiętać, że optymalizacja mobilna nie kończy się na uzyskaniu przez stronę statusu mobile-friendly, a zahacza także o aplikacje.

Podczas SMX West 2015, Justin Briggs zaprezentował wnikliwie opracowane i przedstawione dane, w których można by ujrzeć przyszłość SEO. Wyjaśnił, że wiedza którą wyszukiwarka musi zgromadzić, by poznać nasze potrzeby itd. pochodzi z uporządkowanych danych i aplikacji mobilnych. Nawet z ostatnich doniesień Google, na temat Google Now On Tap czy “micro-moments” messaging, można zauważyć, że działania przez nich prowadzone zmierzają właśnie w kierunku mobilności.

Zaskakującym jest fakt, że podczas gdy nie każda firma dysponuje mobilną wersją strony internetowej lub aplikacji, przeprowadzone niedawno przez Criteo badania wykazały, że współczynnik konwersji dla handlu detalicznego i przemysłu podróży, w obu przypadkach był wyższy dla mobilnych aplikacji niż stron mobilnych.

grafika artykuł pon 02

Jednak bez względu na to jak wartościowa jest Twoja aplikacja, jeśli nie będzie można jej znaleźć, nikt jej nie pobierze, a tym samym nie będzie przydatna. Oto nowy obszar SEO: sposób na wykrywanie aplikacji.

Podobno sam sklep Google Play zawiera blisko 1.4 miliona aplikacji. Powstaje więc pytanie, jak przy tak dużej ilości aplikacji, akurat Twoja miałaby być zauważona? W dzisiejszych czasach istnieje naprawdę bardzo dużo sposobów na ich promowanie, np. reklama, wprowadzanie optymalizacji algorytmu sklepu z aplikacjami lub promowanie aplikacji przez własną stronę WWW. Dodatkowo, Google regularnie udostępnia nowe opcje, aby aplikacje mobilne mogły być odkrywane przez użytkowników w organicznych wynikach wyszukiwania. Jednocześnie właśnie tego oczekuje się dzisiaj od SEO w całościowym procesie optymalizacji.

Aplikacje w mobilnych wynikach Google

Nie jest niczym nowym, że aplikacje są wyświetlane w mobilnych wynikach wyszukiwania Google. Tyle tylko, że kiedyś pojawiające się wyniki pochodziły jedynie z aplikacji zainstalowanych na urządzeniu mobilnym.

Google niedawno ogłosił, że propozycje instalacji nowych aplikacji pojawiać się będą w odpowiedzi na odpowiednie zapytania w organicznych rezultatach mobilnych wyszukiwań. To oznacza, że wcześniej zablokowany kontent aplikacji, będzie obecnie możliwy do znalezienia przez organiczne wyszukiwarki, tak jak tradycyjne strony internetowe, które zachęcały do pobrania danej aplikacji.

Google Now On Tap

Podczas Google I/O w maju 2015 r., firma przedstawiła ,,Google Now On Tap”, które jest rozszerzeniem Google Now on Android, mające na celu zapewnienie pomocy poprzez smartfon „tu i teraz” w dowolnym miejscu, możliwe dzięki przytrzymaniu lub szybkim naciśnięciu guzika głównego. Usługa ma działać w połączeniu z aplikacjami skonfigurowanymi z deep linking i rozpocznie się wraz z wprowadzeniem systemu Android M jeszcze w tym roku. Daje to idealną okazję aplikacjom, tym zainstalowanym oraz tym, które być może będą, uzyskać większą widzialność i ekspozycję dla nowych użytkowników. Ponadto, pomoże to aplikacjom zwiększyć swoją widoczność w odłączeniu od sklepów, gdzie są oferowane oraz od wyników wyszukiwania, gdzie się pojawiają.

Spraw, by Twoja aplikacja była bardziej widoczna pośród indeksowanych aplikacji

Firma, która chce aby jej aplikacja pojawiła się wśród tych z Google Now On Tap i/oraz w organicznych wynikach, musi wprowadzić implementację indeksowania aplikacji, która pozwoli wyszukiwarkom indeksować Twoją aplikację za pomocą kontentu poprzez deep links.

Indeksowanie tego typu, obecnie dostępne jest dla aplikacji Android oraz firmy, która rozpoczęła testowanie wybranej grupy aplikacji iOS, a sama usługa Google Now działa jedynie dla wspomnianego systemu.

Podsumowując, SEO nie ogranicza się już jedynie do stron internetowych, więc jeśli działacie w tej branży, czas najwyższy aby pomyśleć o zajęciu się aplikacjami i na stałe znaleźć im miejsce na swojej liście zadań.

Źródło:

„http://searchengineland.com/emerging-role-seo-app-discoverability-224543”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *