Google Data Studio – dlaczego warto?

Google Data Studio pojawiło się w Polsce w kwietniu 2017 roku. Umożliwia w prosty i przejrzysty sposób tworzenie raportów danych wraz z wizualizacjami, które można udostępniać klientom. Jakie korzyści dla agencji interaktywnych i jej klientów, niesie ze sobą używanie Google Data Studio?

Otwierając Google Analytics i patrząc w ilość dostępnych danych, możemy się poczuć lekko przytłoczeni. Nie jest łatwo zaprezentować klientom przejrzysty i prosty do zrozumienia raport z działania strony lub kampanii. Agencje interaktywne swoje raporty tworzą często przy pomocy Excela. Pobierają dane z Google Analytics lub z Google AdWords, umieszczają je w Excelu i z poziomu tego programu tworzą wykres i tabelki dla swoich klientów.

Niewątpliwą zaletą Google Data Studio jest możliwość stworzenie łatwego i przejrzystego raportu bez potrzeby pobierania danych z kilku źródeł. Raporty mają dynamiczną postać, więc po najechaniu, na niektóre dane pojawią się dodatkowe okienka z danymi. Raporty możemy dostosować do potrzeb każdego klienta indywidualnie. Istotnym ułatwieniem naszych działań jest funkcja aktualizacji w czasie rzeczywistym nowo stworzonych raportów.

Raporty stworzone przy pomocy Google Data Studio są proste do odczytania i udostępnienia. Mamy również możliwość personalizacji każdej strony raportu, pod własne logo lub logo naszego klienta. Nasze dane możemy prezentować na kilka sposobów. Stosować możemy wykresy słupkowe, liniowe, tabele i wiele innych.

Kolejną zaletą jest ilość miejsc, z których możemy pobierać dane. Są to Google Analytics, Google Ads, DCM, MySQL, Search Console, Atribution 360, Big Query, YouTube Analytics czy Google Sheets.

Zrzut ekranu z programu Google Data Studio

 

Prócz całej listy zalet i udogodnień, Google Data Studio posiada też kilka wad. Nie ma możliwości eksportu całego raportu do formatu CSV, jedynie części. Nie jest również możliwy eksport danych do formatu PDF. Pomimo postaci dynamicznej raportów, nie jest możliwe przetwarzanie danych.

Pomimo tych kilku wad, comiesięczne raportowanie z Google Data Studio bez wątpienia jest prostsze i mniej czasochłonne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *