Czy Twoja strona jest skutecznie pozycjonowana? Jak to sprawdzić?

Zlecając pozycjonowanie profesjonalistom, oczekujemy, że oprócz skutecznego wzrostu naszych słów kluczowych w wynikach organicznych otrzymamy comiesięczne raporty z efektów. Otrzymany raport i ilość naszych słów kluczowych na pierwszej stronie wyszukiwania Google nie przekłada się na sukces Twojej firmy? Dokładne przeanalizowanie działań agencji i jej efektów powinno zawsze pójść w parze z celami Twojej firmy.

Obecność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google

Zawsze powinniśmy sprawdzać czy ilość fraz kluczowych na pierwszej stronie Google przekłada się na jakość, czyli ilość odwiedzin na naszej stronie. Dodatkowo, branie pod uwagę czasu, jaki użytkownik spędza na stronie i  oraz tego, czy nie opuszcza jej po odwiedzeniu strony startowej nie czytając innych podstron, zobrazuje nam w pełni skuteczność działań naszej agencji SEO. Tylko te czynniki zobrazują nam czy użytkownicy odwiedzający naszą stronę są rzeczywiście zainteresowani naszą ofertą czy szukają czegoś innego i trafili na naszą stronę przypadkowo. W drugim przypadku, jeśli współczynnik odrzuceń jest wysoki, a użytkownicy przebywają na stronie kilka sekund, powinniśmy sprawdzić, czy wybrana przez nas lista fraz kluczowych jest prawidłowa i do końca zgodna ze strategią naszej firmy. Być może przeanalizowanie fraz kluczowych podsunie nam inne pomysły, które wcześniej się nie pojawiły i sprawi, że użytkownicy chętniej i dłużej będą przebywać na naszej stronie. Tak jak pisaliśmy wyżej, duża ilość słów kluczowych na pierwszej stronie wyników wyszukiwania nie przyniesie naszej firmie zysku, jeśli nie przełoży się to na odwiedziny w naszej witrynie. A duża ilość odwiedzin może skutecznie przełożyć się na lepsze poznanie i obecność naszej marki w Internecie.

Wysoki współczynnik odrzuceń może nas informować o jeszcze innym problemie. Jeśli ten stan będzie utrzymywał się dłużej, niezbędne będzie przeprowadzenie analizy naszej witryny pod kątem użyteczności dla użytkowników. Jeśli nasza strona będzie mało atrakcyjna, długo będzie się ładowała, będzie nieczytelna lub posiada inne błędy, które mogą spowodować „ucieczkę” z niej użytkownika, warto ją poprawić przeprowadzając np. testy A/B.

SEO Copywriting klucz do sukcesu?

Zlecając agencji marketingowej działania pozycjonowania, frazy kluczowe do promocji naszej oferty mogą zostać wykorzystane do przygotowania opisów naszych produktów lub usług na naszą stronę. Stosując narzędzia służące do badania ruchu organicznego, ocenić możemy, które ze słów najczęściej używane są przez użytkowników do wyszukiwania podobnych do naszej oferty produktów. Narzędzia te nie są co prawda rzetelne w 100%, jednak, jako wstępna analiza, do wyboru tekstów i fraz kluczowych na naszą witrynę nadadzą się idealnie. Tutaj również musimy stale obserwować i analizować spływający na naszą stronę ruch organiczny. Jeśli użyte przez nas frazy będą pokrywać się z wyszukiwaniami osób, które odwiedzą nasz serwis, będziemy mogli mówić o skuteczności i sukcesie SEO copywritingu.

Optymalizacja konwersji

Korzystając z bezpłatnego narzędzia Google Analytics jesteśmy w stanie sprawdzić, czy użytkownicy odwiedzający naszą stronę dokonują konwersji, czyli działań, które są dla nas cenne. Akcje takie mogą być różne w zależności od celów, jakie chcemy osiągnąć. Może to być zakup produktu w przypadku ecommerce, zapisanie do newsletter, wykonanie połączenia do naszej firmy i wiele innych. Wykorzystując Google Analytics możemy sprawdzić, czy użytkownicy pojawiający się na naszej stronie z wyników organicznych wykonali pożądane przez nas działanie i czy była to ich pierwsza interakcja z witryną. Jeśli liczba konwersji będzie rosła, oznaczać to będzie dla nas kolejny sukces, a dzięki działaniom SEO nasza firma pozyska nowych klientów. Musimy jednak pamiętać, że podobnie jak w przypadku wszystkich działań związanych z reklamą w Internecie, proces optymalizacji konwersji jest to ciągły proces i musi być stale kontynuowany.

Narzędzia służące do oceny skuteczności SEO

Opisywane powyżej dane sprawdzimy w darmowych narzędziach Google Analytics czy Google Search Console. Nie powinniśmy jednak patrzeć na wyniki z narzędzi Google a na realne zyski naszej firmy. Skuteczne SEO podobnie jak skuteczna kampania Google Ads czy Facebook Ads, ma na celu nie tylko wzrost rozpoznawalności naszej firmy na rynku, ale przede wszystkim wzrost naszych przychodów. Dlatego głównym wynikiem, który powinien nas zadowolić, są nowi klienci pojawiający się w naszej firmie i dokonujący zakupu naszych produktów lub usług.

Nie widzisz swojej strony w organicznych wynikach wyszukiwania? Zgłoś się do nas i zleć nam audyt swojego serwisu WWW. Sprawdź naszą ofertę – pozycjonowanie Lublin i dowiedz się co możemy dla Ciebie zrobić, żebyś znalazł się na szczycie bezpłatnych wyników wyszukiwania!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *