Wpływ certyfikatów SSL na pozycjonowanie

Jedną z najbardziej cenionych przez Google wartości jest bezpieczeństwo. Inwestują oni bardzo dużo w to, aby udostępniane przez nich główne serwisy branżowe miały silne zabezpieczenia HTTPS. Ma to za zadanie sprawić, że ludzie korzystający z narzędzi typu wyszukiwarka Google, Gmail czy Dysk Google, mają automatyczną ochronę przy połączeniach z Google.

Poza pracami związanymi z poprawą jakości bezpieczeństwa wewnątrz Google, pracują oni również nad zwiększeniem ogólnego poziomu bezpieczeństwa w Internecie. W dużej mierze chodzi o to, aby strony z jakich korzystają użytkownicy, za pośrednictwem Google, były w pełni bezpieczne. W tym celu Google udostępnił Narzędzia dla webmasterów, które pozwolą naprawiać, a w szczególności zapobiegać naruszeniom na stronach.

Google oficjalnie ujawniło swoje stanowisko w sprawie znaczenia certyfikatu SSL, a mianowicie jego posiadanie ma wpływ na pozycjonowanie stron. Witryny, które korzystają z szyfrowanego protokołu HTTPS, mają pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania. Wszystko to, po to aby zachęcać do korzystania z certyfikatów, a w rezultacie zwiększyć bezpieczeństwo.

Działanie certyfikatów SSL

Działania te, są realizacją części projektu ,,HTTPS Everywhere”, zapowiedzianych podczas konferencji Google I/O. Pomimo tego, iż do tej pory Google nie przywiązywało do tej kwestii większej wagi, rozpoczęto szereg testów i prac mających na celu uwzględnienie tego czynnika. Wynik jaki otrzymano na tę chwilę, wskazuje na to, iż zaledwie 1% stron internetowych obecnie korzysta z certyfikatów SSL. Proces wprowadzania certyfikatów jest powolny, co ma pozwolić firmom na ich implementację. Pomimo, tego wpływ HTTPS na pozycjonowanie będzie coraz bardziej widoczny.

Google zachęca do korzystania z certyfikatów i jednocześnie zapowiada realizację serii poradników, które pomogą webmasterom wdrożyć HTTPS na swoich stronach w jak najprostszy sposób.

A oto kilka wskazówek, jak rozpocząć korzystanie z certyfikatów:
1. Zdecyduj jaki typ certyfikatu jest ci potrzebny
2. Używaj 2048-bitowych certyfikatów
3. Używaj pokrewnych adresów URL, dla zasobów stałych i bezpieczeństwa tych samych domen
4. Używaj protokołów pokrewnych URL dla wszystkich innych domen
5. Nie blokuj swojego HTTPS przed odwiedzinami robotów sprawdzających katalogi na stronie
6. Pozwól na dostęp do kartotek twoich stron przez wyszukiwarkę jeśli to możliwe.
7. Unikaj nieopisanych mata tagów

Proces przejścia na HTTPS dla użytkowników, to najprawdopodobniej dobra wiadomość. Korzyścią jaka płynie z szyfrowania TLS, będzie niewątpliwie zapobieganie wyciekom danych lub możliwości ich modyfikowania podczas komunikacji klient-serwer, a także wzrost bezpieczeństwa podczas korzystania z ogólnodostępnych sieci publicznych.

8 thoughts on “Wpływ certyfikatów SSL na pozycjonowanie

  1. Aktualnie jest to jeden, jeśli już jest jednym z czynnikow rankingowych. I tak naprawdę pradopodobnie będzie dotyczcyl witryn, ktore przetwarzają dane osobowy. Więc strona eletryka czy taxi warszawa nie będie tego potrzebować a tym bardziej blog jakieś mamy 🙂

  2. SSL został stworzony z myślą o ochronie danych osobowych, jednak musisz przyznać, że jego koszt jest zaskakująco nisko biorąc pod uwagę, że jest potwierdzonym czynnikiem onsite działającym przy pozycjonowaniu. Więcej kosztuje dodanie do kilku katalogów 🙂

      1. Przyspieszam stronę na wordpressie dzięki wtyczce total cache. Po przejściu na ssl na każdej podstronie czas wczytywania już by mi chyba poprawiło tylko przejście na szybszy hosting.

Skomentuj Freeline Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *