Mobilność = konieczność?

Od jakiegoś czasu Google wysyła komunikaty „napraw problemy z obsługą witryny na urządzeniach mobilnych”, informujące o tym, że nasza witryna nie spełnia wymagań dla urządzeń mobilnych. Co to znaczy? Kiedy strona jest mobilna?

q

Czym jest responsywność?

Na początek należy wyjaśnić, że responsywność jest cechą strony internetowej, która pozwala na dostosowanie się do rozdzielczości, w której jest aktualnie wyświetlana. Zatem, użytkownik może bez problemu przeglądać ją na smartfonach oraz innych urządzeniach. Oglądanie stron, które nie są responsywne jest bardzo uciążliwe, ponieważ wymusza ręczne dostosowanie wyświetlania. W agencji interaktywnej Freeline od lat zajmujemy się realizowaniem projektów stron, które w odpowiedni sposób wyświetlają się na każdej rozdzielczości ekranu. Zobacz, w jaki sposób przebiega nasza współpraca w zakresie tworzenia responsywnych witryn: strony internetowe Lublin. Strona responsywna ma tę zaletę, że sama zawsze sprawdza, jaka rozdzielczość potrzebna jest do prawidłowego wyświetlenia i automatycznie potrafi ją dostosować. Wczytuje wtedy odpowiednie wersje grafik oraz szczegółów jakie zawiera.

strona one-page kuchrem.pl
Widok strony responsywnej

Mobilna strona internetowa, czyli…

Strona mobilna, to taka, którą przystosowano do wyświetlania na smartfonach. Najczęściej jest uzupełnieniem standardowej strony internetowej i pełni wyłącznie funkcję informacyjną. Jest maksymalnie uproszczona, nie posiada bogatej szaty graficznej, a rozmiar plików graficznych jakie zawiera jest znacznie zredukowany. Adres strony klasycznej i jej wersji mobilnej będzie taki sam. Dodane zostanie tylko „m” na początku.

Widok strony mobilnej

Do tej pory zwracano uwagę jedynie na zalety mobilnych stron internetowych. Jednak jak wszystko, mają one również swoje wady np. długotrwały proces testowania. Mimo to, zalety zdecydowanie przechylają szale na swoją stronę. Zwłaszcza w czasach, w których ludzie mają nieustającą potrzebę kontaktu i dostępu do informacji ,,na już”. Tak jak użytkownicy portali społecznościowych. Dla tych osób, mobilne wersje stron internetowych znacząco poprawiają komfort użytkowania, co znajduje odbicie w częstotliwości korzystania z nich.

Mobilność w liczbach

Nie ma wątpliwości, że warto stosować responsywność oraz strony mobilne. Wymaga to dodatkowego nakładu pracy i kosztów, lecz korzyści płynące z posiadania dobrej firmowej strony są nie do przecenienia. Jak wiadomo, większa dostępność idzie w parze z większym zyskiem. W dużej mierze handel na dobre przeniósł się do sieci. Statystycznie rzecz biorąc, coraz częściej robimy zakupy w sklepach wirtualnych niż tych stacjonarnych. Wpływ na to mają nie tylko konkurencyjne ceny, lecz także większa przystępność. Praktycznie o każdej porze możemy dokonać tam zakupów. Internet mobilny niesie ze sobą wiele korzyści. Jak wynika z badań ponad 24% firm ma swoje strony mobilne i ta liczba wciąż wzrasta.

Raport_m-commerce_w_praktyce_pazdziernik_2014_mGenerator.pdf_-_2015-03-25_13.51.07 Raport_m-commerce_w_praktyce_pazdziernik_2014_mGenerator.pdf_-_2015-03-25_13.51.20Przedsiębiorcy dostrzegli, jak duży wpływ na zysk, ma mobilny dostęp do ich stron internetowych. Z Internetu mobilnego najczęściej korzystają ludzie młodzi, wykształceni i aktywni zawodowo. To właśnie do nich kierowana jest większość ofert internetowych. Co piąty przedstawiciel e – sklepu przyznał, że od 5 do 10% wszystkich zamówień zostało złożone przez mobilną wersję jego strony internetowej.

3Wiadomo, że ta liczba będzie ciągle rosła. Dla co drugiej osoby posiadającej smartfon lub tablet, kanał mobilny jest głównym źródłem informacji, pomagającym w podjęciu decyzji zakupowych, a dla 2 na 3 użytkowników jest to podstawowe narzędzie do korzystania z Internetu. 18% wyszukiwań w smartfonach skutkuje zakupem.

Podsumowanie

Rozwiązania mobilne są wartościowym sposobem na wspieranie przedsiębiorczości i handlu w Internecie. Dzięki mobilnym stronom internetowym możliwe jest dotarcie do ogromnej liczby potencjalnych klientów. Marketing internetowy jest teraz najpopularniejszym sposobem promowania towarów i usług. Z raportów wynika, że ten typ marketingu i sposób docierania do szerszego grona klientów będzie upowszechniał się coraz bardziej, szczególnie wśród młodszej grupy nabywców. Jak wiadomo, nowinki technologiczne najczęściej trafiają do młodych użytkowników Internetu. Młodzież wspiera dorosłych w korzystaniu z nowoczesnych rozwiązań, a co za tym idzie – również w ten sposób wzrasta liczba użytkowników Internetu. Mobilność i responsywność jest odpowiedzią na potrzeby dzisiejszego, tak dynamicznie rozwijającego się rynku. W ciągu najbliższych lat z pewnością proces ten będzie się pogłębiał. Mobilność stała się powszechna, a strony nie – mobilne i nie- responsywne zejdą na margines. Reasumując, responsywność i mobilność dają użytkownikom coraz więcej korzyści i są godne polecenia. Można śmiało stwierdzić, że mobilność to przyszłość.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *