Google testuje ,,mobile-friendly”

Już w zeszłym roku wiadomo było, że strony, które niepoprawnie wyświetlają się na urządzeniach mobilnych mają mniejszą szansę aby znaleźć się w czołówce wyników wyszukiwania. Dlaczego tak jest? Odpowiedź na to pytanie jest prosta. Filozofia Google, opiera się na ułatwianiu użytkownikom korzystania z Internetu, a według przeprowadzonych przez nich badań, aż 66% internautów negatywnie odbiera strony, które nie są przyjazne dla urządzeń mobilnych.

Mniej znaczy więcej

Obecnie Google testuje nowe rozwiązanie, które zakłada nagradzanie strony przyjaznej mobilnie – opatrzonej znacznikiem „na komórki ” (ang. „mobile-friendly”) wyższymi pozycjami w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu założeniu, użytkownik ma jednocześnie łatwiejszy dostęp do korzystania z responsywnych stron WWW oraz pewność, że ta, z której chce skorzystać właśnie taka jest.

Co zrobić aby strona była mobile-friendly?

Aby strona uzyskała znacznik mobile-friendly, pojawiający się pod jej adresem URL, należy:

  • unikać rozwiązań nieprzystosowanych do urządzeń mobilnych – np. technologia flash
  • dostosować tekst na stronie, tak aby możliwe było swobodne przeczytanie go, bez konieczności powiększania
  • przystosować zawartość strony, tak aby nie było konieczności jej przewijania w poziomie
  • rozmieścić przyciski funkcyjne w sposób umożliwiający korzystanie z nich łatwo i szybko

 

Kiedy strona jest mobile-friendly?

Screenshot_2015-03-24-10-50-58

Wraz z pojawieniem się oznaczenia „mobile-friendly”, Google uruchomił narzędzie, którym można sprawdzić jak roboty ocenią naszą stronę. Już nie trzeba głowić się na tym, czy sprostaliśmy narzuconym wymaganiom. Teraz, robot Google zrobi to dla nas. Jeśli strona zostanie wysoko oceniona pojawi się komunikat „Awesome! This page is mobile-friendly”. Natomiast gdy strona będzie wymagała poprawek pojawi się informacja „Not mobile-friendly”. Ponadto, otrzymamy krótką informację o tym, jak Googlebot widzi stronę wraz z wskazaniem błędów i podpowiedziami jak je naprawić.

Obecnie wskaźniki mobile-friendly mają ułatwiać pracę użytkownikom korzystającym z Internetu za pomocą urządzeń mobilnych. Warto jednak pamiętać, że z czasem staną się one jednym z głównych czynników rankingowych jeśli chodzi o pozycjonowanie. Warto więc skorzystać zapowiedzi tej aktualizacji i rozpocząć wprowadzanie jej w życie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *