ul. Gabriela Narutowicza 61, 20-016 Lublin

Mobile-friendly ostateczna weryfikacja Google!

mobile

O mobile-friendly pisaliśmy wiele razy i wydawałoby się, że już wszystko w tym temacie powinno być oczywiste, a jednak nie jest. Zakładamy, że każdy, kto zrozumiał tę ideę, zastosowałby się do jej założeń, z uwagi na dobro własnej firmy. Zadziwiającym jest fakt, że wciąż bardzo wielu przedsiębiorców nadal nie posiada mobilnej wersji strony.

W odniesieniu do najnowszych badań przeprowadzonych przez Moovweb istnieje widoczna różnica w poziomie widoczności i pozycji w rezultatach wyszukiwarki stron które posiadają status mobile-friendly. Nie ma się czemu dziwić, gdyż 21 kwietnia, Google oficjalnie zapowiedział wprowadzenie nowego algorytmu dotyczącego wyników mobile. Od tamtej pory Moovweb śledził „1000 popularnych fraz kluczowych wielu gałęzi przemysłu” by sprawdzić jak Google szereguje je w mobilnych wynikach.

Firma odkryła, że w 83% przypadków, topowe pozycje zajmują strony mobile-friendly, w tym 81% w pierwszych trzech miejscach wyników. Na pierwszej stronie SERPów Google, aż 77% wyników posiada status mobile-friendly. Powstaje jednak pytanie, dlaczego Google wciąż w aż 20% wyświetla strony, które nie są przyjazne urządzeniom mobilnym?

Screen-Shot-2015-08-05-at-4.12.28-AM-800x527 (1)

Źródło: http://searchengineland.com/study-non-mobile-friendly-sites-disappearing-from-top-organic-results-227015

Powyższy wykres przedstawia % obecność stron mobile-friendly przypadającą na każde miejsce w top 10 wyników Google. Największą liczbę tego typu stron odnotowano w wynikach dotyczących zapytań o sprzedaż, a najmniejsza odnosi się to transportu.

Screen-Shot-2015-08-05-at-4.12.43-AM-800x594

Źródło: http://searchengineland.com/study-non-mobile-friendly-sites-disappearing-from-top-organic-results-227015

Wniosek jaki nasuwa się po przeanalizowaniu wyników, może być tylko jeden – jeśli chcesz zająć topowe miejsce w wynikach wyszukiwarek, musisz zaopatrzyć swoją stronę w wersję mobilną. Ci, którym najbardziej zależy na zaistnieniu w sieci – sprzedawcy, już tam są i wykorzystują nowe rozwiązania do spychania konkurencji na sam dół.

Freeline Agencja Interaktywna już od 2006 roku dostarcza firmom i osobom prywatnym nowoczesne rozwiązania internetowe – doradzamy i kreujemy, współtworząc tym samym sukces wielu firm.

Może Ci się również spodoba

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz mnie do newslettera (możesz się wypisać w każdej chwili).

FreshMail.pl