Informacje kryzysowe na Facebook’u – buduj sprawną relację z klientami

Drugim, po wyszukiwarce, najpopularniejszym miejscem w Sieci, w którym Klienci szukają informacji o Twojej firmie są profile w Social Media. Prym wiedzie tu Facebook i to właśnie tutaj warto zadbać o aktualny i czytelny przekaz o funkcjonowaniu Twojego biznesu w czasie kryzysu!

Jak to zrobić dobrze? Oto sposób:

1. Zamieść najważniejsze informacje w poście – komunikat graficzny ma lepszą ekspozycję, dlatego warto zadbać, aby oprócz tekstu najważniejsze info zamieścić na grafice. Udostępnij aktualne godziny i formę pracy (np. zdalna) oraz preferowany sposób kontaktu z Tobą lub pracownikami firmy (telefon, e-mail, wideo rozmowa). Jeśli będziesz miał problemy – #FreelinePomaga!

2. Zadbaj o dobrą widoczność kluczowych informacji – w tym celu przypnij post z najważniejszym przekazem na górze swojej tablicy korzystając z opcji pinezki, aby był wyróżniony pośród innych newsów, i aby każdy kto trafi na Twój FanPage od razu trafił na info, którego poszukuje.

Rada: Aby przypiąć post do u góry tablicy, kliknij w trzy kropki w prawym górnym rogu opublikowanego postu i następnie wybierz opcję ,,przypnij na górze strony”

3. Zaktualizuj godziny pracy Twojej firmy w sekcji informacje – najważniejsze, aby były takie same jak te na stronie www, w wizytówce Google i wszystkich innych mediach i komunikatach, które wysyłasz Klientom w czasie kryzysu.

Rada: Z lewego menu do nawigacji wybierz opcję ,,informacje”, następnie przejdź do sekcji ,,godziny otwarcia” i nakieruj kursor na wiersz z godzinami pracy i kliknij ,,edytuj”. Po pojawieniu okna z pełną edycją dni tygodnia ustaw odpowiednie godziny i zapisz zmiany.

4. Rozbuduj treść komunikatu powitalnego w messengerze – oprócz klasycznego powitania, dodaj informację o trybie pracy Twojej firmy i dostępności pracowników. Jeśli czas oczekiwania na kontakt z Twojej strony, w tym trudnym czasie może być wydłużony, zamieść tę informację, aby uniknąć zniecierpliwienia ze strony klienta!

Rada: Przejdź do sekcji ,,ustawienia” w menu górnym, następnie z menu bocznego po lewej stronie wybierz ,,wiadomości” i kolejno przejdź do sekcji ,,rozpoczynanie konwersacji w messengerze”. Edytuj wiadomość powitalną, kontrolując na podglądzie wygląd i długość komunikatu – pamiętaj, że długość tekstu ograniczona jest do 160 znaków. Wiadomość gotowa? Kliknij zapisz!

Jeśli napotkasz problemy, pamiętaj #FreelinePomaga, i skontaktuj się z nami telefonicznie, za pomocą formularza lub napisz do nas wiadomość na Facebooku, obserwuj nasz również na Facebooku: https://www.facebook.com/FreelineWWW! Niebawem kolejne ciekawe informacje jak zadbać o dobry wizerunek firmy w czasach kryzysu!

Już teraz sprawdź jak poprawić widoczność i zadbać o aktualizację danych w wizytówce Google Moja Firma – ostatnia publikacja na ten temat: Aktualizacja danych w Google Moja Firma.

Czy pomogliśmy Ci? Wyraź swoją opinię w komentarzach, a tym czasem prześlij znajomym – aby skorzystali z tych prostych a zarazem przydatnych informacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *