ul. Gabriela Narutowicza 61, 20-016 Lublin

5 pytań SEO o WordPressa

wordpressChcesz używać Word Pressa na firmowej stronie lub swoim blogu? Spośród wielu różnych systemów służących do zarządzania treścią i internetowych platforma wydawniczych WordPress jest najbardziej popularny.

Popularne blogi, strony internetowe firm i sklepów działają w oparciu o WordPress. Projektanci są zafascynowani jego wszechstronnością i ogromnym zakresem adaptacji, które daje. Użytkownicy kochają jego prostotę i skuteczność.

Używając WordPressa możemy pominąć ważne treści seo, co skutkuje poważnymi problemami z pozycjonowaniem, a co za tym idzie obniżeniem rentowności.

Poniższy tekst skoncentruje się na często zadawanych pytaniach na temat SEO. Znajdziesz tam prawdy i mity na temat seo w Word Press.

1. Słyszałem, że Word Press sprzyja SEO? Czy to prawda?

Nie, to nieprawda. Mimo, że WordPress jest przyjazny dla wyszukiwarek, trzeba jeszcze wiele zrobić, by osiągnąć lepsze rezultaty w SEO. Prawda jest taka, że przejście na Word Press’a nie sprawi, że będziemy mieli najwyższą lokatę na pierwszej stronie w Google.
Mit „Optymalizacja SEO CMS” nadal się rozprzestrzenia tylko dlatego producenci CMS zrobili z tego dobry chwyt reklamowy. Właściciele firm nie mający większej wiedzy technicznej na temat SEO, często nie są w stanie odróżnić podobnie brzmiących terminów: „zoptymalizowane pod wyszukiwarki” i „przyjazne dla wyszukiwarek.”

2. Mam zainstalowany WordPress SEO Plugin. Oznacza to, że nie muszę korzystać z usług specjalistów SEO?

To nie prawda. SEO nie da się szybko i łatwo „zainstalować”, ustawić i zapomnieć o sprawie. SEO jest procesem ciągłym, który powinien być wpleciony w bieżące działania marketingowe firmy.
Nie istnieje WordPress plugin, który obejmuje wszystkie elementy SEO, podobnie, jak jedynie za pomocą młotka nie zbudujesz całego domu. Konfiguracja SEO plugin, stanowi dopiero pierwszy krok. Całe zagadnienie jest dużo bardziej złożone.
Potrzebujesz specjalisty, który rozumie wszystkie zagadnienia i wykona dla Ciebie wszystkie niezbędne działania. Podnieść lokatę w wyszukiwarce pomoże długofalowa współpraca z takim specjalistą. Pozwoli Ci ona uniknąć kosztownych błędów.
Poniżej znajdziesz kilka przykładów „z życia wziętych”, które pozwolą to lepiej zrozumieć:

  • Po aktualizacji WordPressa, wtyczki, lub zainstalowaniu nowego motywu, zmieni się kod witryny. Zmiany te mogą mieć negatywny wpływ na SEO. Jeśli nie są prawidłowo wprowadzane, stracisz wysoką lokatę w rankingach.
  • Dodawanie nowych wtyczek może spowolnić swoją stronę. Szybkość ładowania strony jest ważnym czynnikiem w rankingu algorytmów Google – nawet z pozoru niewinna zmiana może negatywnie wpłynąć na Twoją pozycję w rankingach.
  • Content marketing ma kluczowe znaczenie dla każdej firmy w Internecie. Optymalizacja treści dla określonych słów kluczowych w oparciu o analizę SEO może czynić cuda w przyciąganiu potencjalnych klientów, a swoje zaangażowanie w przekształcaniu ich w nabywców. WordPress sam nie będzie w stanie doradzić najlepszych słów kluczowych, wokół których należy budować tę zawartość.
  • Wykonywanie okresowo audytów SEO może sprawią, że witryna jest zawsze dobrze zoptymalizowana i jest na bieżąco ze zmianami w środowisku SEO.

3. Chcę wybrać nowy plugin w WordPressie, wspierający SEO mojej strony internetowej. Na który się zdecydować?

Istnieją dwa rodzaje wtyczek SEO, które odróżniają się od reszty: „wszystko w jednym” oraz WordPress SEO od Yoast. Pierwszy był bardziej popularny, drugi jest lepiej oceniany. Pamiętaj, że możesz także potrzebować dodatkowych wtyczek do zadań drugoplanowych SEO, takich jak ta, który pozwala na wdrożenie kodu Analytics w całej witrynie. Przed podjęciem decyzji, których pluginów będziesz używać, odpowiedz sobie na kilka ważnych pytań o:

  • Kompatybilność: Czy wtyczki są kompatybilne z innymi funkcjami i rozwiązaniami technicznymi użytymi na Twojej stronie? Czy będą z nimi zgodne w przyszłości? To pierwsza rzecz, którą należy sprawdzić.
  • Pomoc: Czy otrzymasz wystarczające wsparcie techniczne dla wtyczki od dostawców lub społeczności internetowej ? Aby dokonać oceny, sprawdź na forum dyskusyjnym, recenzje i opinie użytkowników, którzy korzystają z niej od dłuższego czasu.
  • Zastosowanie / Popularność: Jak popularna jest wybrana przez Ciebie wtyczka? Jaką liczbę plików będziesz mógł pobrać z jej użyciem? Czy korzysta z niej duża ilość użytkowników z których pomocy będziesz mógł skorzystać?
  • Przyszły rozwój: Czy zespół lub firma rozwija wtyczki ? Czy jest dostępna historia aktualizacji i przegląd rozwiązań? Zakup motywów i wtyczek od renomowanych producentów i dostawców jest bezpieczniejsze niż testowanie na własną rękę tych pochodzących z niepewnego źródła.

4. Czy darmowe tematy Word Pressa mogą zaszkodzić mojemu SEO?

I tak i nie. Dużą zaletą WordPress jest ogromny wachlarz bezpłatnych tematów. Duża grupa z nich nie jest szkodliwych, dają za to wiele możliwości twórcom blogów. Niestety niektóre z nich, mogą zaszkodzić SEO. Sprawdź, czy:

  • Zawierają jakieś linki sponsorowane? Word Press, który jest dystrybuowany w ramach pakietu internetowego może uszkodzić widoczność w wyszukiwarce . Jeśli nie masz uprawnień do usunięcia linków, nie używaj tego tematu.
  • Czy tematy będą aktualizowane i będziesz miał dostęp do pomocy technicznej? Kilka darmowych motywów zostało zmodernizowane tak, że mogą uszkodzić SEO.
  • Co mówią o nim inni? Opinie innych użytkowników pozwalają się dowiedzieć, czy pochodzą z wiarygodnych źródeł i cieszą się dobrą opinią.
  • Czy zostały opracowane w zgodności z wytycznymi Google i SEO Best Practices? Skorzystaj z darmowego programu na stronie Google i sprawdź, czy spełnia ich wytyczne. Dodatkowo dowiesz się czy strona jest mobilna, szybko się ładuje i jest właściwie kodowana. To oszczędzi Ci w przyszłości wielu rozczarowań.
  • Czy jest dobrze wykonalna i przyjazna urządzeniom mobilnym? Najlepsze tematy łączą w sobie atrakcyjny wygląd i są prawidłowo kodowane, zgodnie z normami najlepszych praktyk. Musisz wiedzieć, że strony, które nie są mobilne spadają w wyszukiwarkach.

5. Czy korzystanie z innego języka niż ojczysty ma wpływ na SEO?

Chociaż można używać WordPress’a w innym języku, należy zawsze dać odwiedzającemu możliwość posługiwania się jego językiem ojczystym. To zapewnia lepszą jakość korzystania z serwisu, wzrost zadowolenia użytkowników serwisu, co z kolei zwiększa SEO. WordPress jest dostępny w wielu językach. Poprzez panel administratora możesz samodzielnie skonfigurować instalację dodającą nowe wersje językowe. Aby to zrobić, nie potrzebujesz żadnych umiejętności technicznych. Unikaj jednak zamieszczania informacji w kilku językach jednocześnie, ponieważ to nie jest dobrze widziane przez użytkowników. Upewnij się tylko, czy Twój WordPress posiada wtyczki językowe. Przed zakupem warto sprawdzić, czy wtyczki są już przetłumaczone, czy dopiero wymagają tłumaczenia. Po instalacji koniecznie sprawdź, czy jest ono dostępne dla każdego tematu, to bardzo ważne, jeżeli chcesz wejść na rynki w innych krajach.
Unikaj podawania lokalizacji przez IP. Pamiętaj także, że automatyczna zmiana języków na stronie, wprowadza niepotrzebne zamieszanie.

Freeline Agencja Interaktywna już od 2006 roku dostarcza firmom i osobom prywatnym nowoczesne rozwiązania internetowe – doradzamy i kreujemy, współtworząc tym samym sukces wielu firm.

Może Ci się również spodoba

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz mnie do newslettera (możesz się wypisać w każdej chwili).

FreshMail.pl