ul. Gabriela Narutowicza 61, 20-016 Lublin

Wpływ wskaźników na pozycje w Google według raportu Backlinko

pozycjonowanie

Czego dowiedział się o SEO Brian Dean z Backlinko po przeanalizowaniu 1 miliona wyszukiwań w Google?

Dokonaliśmy analizy 1 miliona wyników z Google, by móc w końcu odpowiedzieć na pytanie, jakie wskaźniki mają znaczący wpływ na topowe pozycje na pierwszej stronie wyników. Pod lupę wzięliśmy content, linki przychodzące, a nawet szybkość ładowania strony. Z pomocą Eric’a Van Buskirk’a i naszego zespołu otrzymaliśmy kilka bardzo ciekawych wniosków. – mówi Brian Dean.

Dzisiaj chcemy podzielić się z Wami jego odkryciem i zaprezentować podsumowanie tych badań. Oto one:
1. Linki przychodzące pozostają niezwykle ważnym czynnikiem rankingu Google. Zespół Brian’a znalazł liczbę domen, które linkując do domeny pozostają w korelacji z rankingiem domeny.

2. Dane pokazują również, że wskaźnik link authority (mierzony przez Ahrefs Domain Rating) pozostaje w silnej korelacji z wyższymi pozycjami w rankingu.

3. Treści ocenione jako „miejscowo właściwe” (za MarketMuse), znacznie przewyższyły treści, które nie zgłębiały tematu. W związku z tym, publikowanie treści, które koncentrują się na jednym temacie może pomóc w rankingach.

4. Bazując na danych pochodzących z SERPów uzyskanych dzięki narzędziu SEMRush, ekipa z Backlinko dowiedziała się, że bardziej obszerny content wpływa na wyższe wyniki w rankingu Google. Średnia ilość znaków w treściach zawartych w Top10 Google liczy około 1890 słów.

5. HTTPS wykazuje silną korelację z wynikami na pierwszej stronie wyszukiwania Google. Nie było to zaskakujące, ponieważ Google sam potwierdził, że HTTPS jest jednym z czynników rankingowych.

6. Pomimo szumu wokół Schema, z danych wynika, że stosowanie znaczników Schema nie determinuje wyższych pozycji w wynikach.

7. Content, który zawiera co najmniej jeden obraz znacznie przewyższa treść, która ich nie posiada. Jednak nie zostało udowodnione, że dodanie dodatkowych zdjęć wpłynęło jeszcze bardziej na ranking.

8. Występują bardzo małe zależności pomiędzy zoptymalizowanym title tag keyword a pozycją w wynikach wyszukiwania. Korelacja ta, jest jednak dużo mniejsza niż byśmy się tego spodziewali.

9. Szybkość ładowania strony ma znaczenie. Bazując na danych dostarczonych przez Alexę, strony których czas ładowania jest wydłużony, są umiejscowione na niższych pozycjach w wynikach wyszukiwania.

10. Pomimo wielu aktualizacji algorytmu Pingwina, dokładne dopasowanie anchor text wydaje się mieć nadal duży wpływ na ranking.

11. Przy użyciu danych z SimilarWeb, Brian i jego zespół odkryli,  że niski bounce rate wiąże się ze znacznie wyższą pozycją w wynikach wyszukiwania Google.

Bardziej rozbudowane informacje poparte przykładami i statystykami znajdziecie pod linkiem: http://backlinko.com/search-engine-ranking

Tymczasem, kto jeszcze nie zoptymalizował strony zgodnie z powyższymi poradami, niech zrobi to czym prędzej i czeka na efekty wprowadzonych zmian.

 

Źródło: http://backlinko.com

Freeline Agencja Interaktywna już od 2006 roku dostarcza firmom i osobom prywatnym nowoczesne rozwiązania internetowe – doradzamy i kreujemy, współtworząc tym samym sukces wielu firm.

Może Ci się również spodoba

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz mnie do newslettera (możesz się wypisać w każdej chwili).

FreshMail.pl