Metody zwiększania zasięgów na Facebook

Brak obecności firmy w Internecie to obecnie poważna przeszkoda w promocji i rozwoju każdego biznesu. Sposobów na promocję obecnie jest wiele: SEO, Google Ads czy obecność w jednym z Social Media jak Facebook, Instagram czy Twitter. Poniżej skupimy się na rozwoju marki za pomocą Social Media.

Każdego dnia wiele firm zmaga się z problemem widoczności i zasięgu na Facebook. Zakładamy fanpage, rozwijamy go, wstawiamy nowe posty, ale wciąż nasz zasięg jest ograniczony. Zamiast docierać do coraz większego grona odbiorców, widzimy, że z każdym pojawiającym się postem nasz zasięg spada. Zaczynając przygodę z każdym medium w Internecie, powinniśmy zaplanować skuteczną strategię. Stworzenie skutecznej strategii zajmuje wiele czasu i gdy już jesteśmy przy końcu naszej pracy, pojawiają się informacje o zawężaniu zasięgu postów. Tym samym, Facebook wymusza na moderatorach fanpage tworzenie ciekawszych i bardziej wartościowych materiałów dla swoich fanów. Parę lat temu, publikowane posty docierały do większej (o ponad połowę) ilości fanów niż ma to miejsce dziś. Mierzona przez Facebook ilość lajków, komentarzy czy udostępnień wpływa na zasięg, jaki osiągnie publikowany przez nas materiał. W przypadku ich braku, zasięgi zostaną zmniejszone do minimum, przez co dotarcie do zainteresowanych Twoją ofertą osób zostanie ograniczone.

Najprostszą radą jest więc tworzenie i publikowanie atrakcyjnych postów, wzbudzających zainteresowanie Twoich obecnych i przyszłych fanów. Oczywiście można również publikowane posty promować, trzeba tylko za to zapłacić. Jak wiadomo, nie każdy ma na to środki albo woli je przeznaczyć na inne źródła dotarcia do potencjalnego klienta. Można również, zupełnie za darmo, zwiększyć zasięg postów dzięki zastosowaniu kilku skutecznych metod, o których poniżej.

1. Tworzenie różnorodnych materiałów

Facebook oferuje nam tworzenie różnych form postów. Możemy dodawać m.in. zdjęcia, filmy, karuzele, pokazy slajdów, tworzyć wydarzenia. Testowanie różnych opcji i formatów przyniesie nam wiele korzyści w postaci nowych i lojalnych fanów. Z kolei umieszczanie wciąż samych zdjęć lub z drugiej strony samych postów z tekstem, po pewnym czasie przyniesie nam diametralny spadek zasięgu naszych postów. Wciąż powtarzające się materiały przestaną być atrakcyjne, nasi fani przestaną je lajkować, komentować i udostępniać. Z naszego doświadczenia wiemy, że publikowanie materiałów video wzbudza ogromne zainteresowanie publiczności. Zasięgi przy tego typu materiałach zawsze rosną. Stworzenie ciekawego materiału o tym, co się dzieje w firmie, a o czym nie wie nikt prócz pracowników, zawsze skutecznie zwiększy nasze zasięgi.

2. Interakcja z fanami

Jak pisaliśmy wyżej,  do wzrostu atrakcyjności fanpage musimy tworzyć atrakcyjną dla naszych fanów treść. Posty powinny zachęcać naszych odbiorców do interakcji z postem, do skomentowania, polubienia czy udostępniania na swojej tablicy. W trakcie tworzenia postów pamiętajmy o używaniu tak zwanych Call to Action (wezwań do działania), dzięki którym nasi odbiorcy wykonają jedną z pożądanych przez nas reakcji.

3. Promocja wpisu w grupach

Stosując tę metodę zwiększania zasięgu naszych postów, musimy pamiętać, żeby nie robić tego za często. Działanie takie może zostać odebrane jako spam, co zdecydowanie nie przyniesie nam nowych odbiorców, a nawet wręcz przeciwnie, może ich zniechęcić do naszej strony. Szczególnie, jeśli temat naszych postów nie jest powiązany z tematyką grupy. Promowanie fanpage z zabawkami dla dzieci na grupie dla singli raczej nie przyniesie wielu korzyści.

Warto też posiadanej już grupie fanów, przypomnieć o możliwości umieszczenia opcji „otrzymuj powiadomienia” z naszego fanpage. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że nie ominie ich żaden z naszych postów, jednak tutaj musimy poinformować ich o tym, jakie korzyści osiągną dzięki temu.

4. Umieszczanie linków

Skuteczna metoda w przypadku tworzenia cyklu wpisów. Umieszczanie linków do poprzedniego wpisu może zwiększyć nasz zasięg, a jednocześnie przypomni naszym fanom o wcześniejszych postach.

Podobnych metod zwiększania zasięgów jest kilkadziesiąt, więc nie warto wszystkich opisywać. Najważniejszą wskazówkę, jaką powinniście zapamiętać, to ciągłe testowanie różnych metod publikacji postów i sprawdzanie statystyk, które są bardziej atrakcyjne dla naszych odbiorców. Dzięki temu dowiemy się, co najbardziej interesuje naszych fanów i ułatwi nam to planowanie przyszłych postów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *