Najnowsza zmiana algorytmu Google

Od 12 marca wielu specjalistów zajmujących się na co dzień pozycjonowaniem zauważyło duże zmiany w wynikach wyszukiwania. Wiele serwisów będących do tej pory nisko w rankingu wyszukiwania zyskało wyższe pozycje, ale wiele z tych z pierwszej strony odnotowało poważne spadki. Dzień później Google umieściło informację, że wpływ na to miała najnowsza aktualizacja podstawowego algorytmu wyszukiwarki.

Co mówi Google o zmianach z 13 marca?

Według Google najnowsza, podstawowa aktualizacja z marca 2019, nie jest największą aktualizacją, jaką wydali do tej pory. Głównym celem aktualizacji z poprzedniego tygodnia miało być przywrócenie pozycji witryn, które najwięcej utraciły w poprzedniej aktualizacji.

Google w ciągu roku wprowadza kilka aktualizacji, a każda z nich ma na celu ulepszenie poprzedniej. Dlatego też podejrzewamy, że aktualizacja z poprzedniego tygodnia ma na celu poprawę i rozwiązanie problemów związanych z poprzednimi aktualizacjami.

Parę dni od zmiany algorytmu to zbyt krótki okres, aby powiedzieć co tak naprawdę przyniesie aktualizacja. Trudno określić co oznacza dla wydawców witryn, ale patrząc na wyniki wyszukiwań w Google można było zauważyć zdecydowany wzrost odpowiedzi na pytania z Google. Niektóre witryn, które odnotowały poważne spadki przy poprzedniej aktualizacji, odzyskały swoją pozycję dzięki obecnej aktualizacji. Jednak wiele z witryn, które straciły na swojej pozycji przy poprzednich aktualizacjach, do tej pory nie odzyskało swojej pozycji.

Najnowsza aktualizacja to Florida 2?

Po opublikowaniu aktualizacji algorytmu z 12 marca część branży zaczęła ją nazywać „aktualizacją Floryda 2” i czy ma to związek z aktualizacją Floryda z listopada 2003 roku.

Odbywająca się w 2003 roku konferencja PubCon na Florydzie przyniosła zmianę algorytmu, dzięki czemu aktualizacja ta zawdzięcza swoją nazwę od miejsca konferencji. Przeprowadzona wiele lat temu aktualizacja najbardziej dotknęła strony, które korzystały ze spamerskich taktyk. W tamtym czasie wiele stron, które nie posiadały dobrej jakości treści u siebie straciło swoje pozycje. Obecne spadki w wielu witrynach ponownie miały miejsce w czasie ponownej konferencji na Florydzie. Wielu specjalistów powiązało więc te dwa wydarzenia i w nich upatruje przyczyn spadków i wzrostów.

Jednak obecnie trudno coś więcej na ten temat powiedzieć i ściśle powiązać oba wydarzenia. Potrzeba zebrać więcej danych, aby jednoznacznie można było określić co miało największy wypływ na obecne zmiany.

Podsumowując aktualizację z 12 marca 2019

Oceniając wiele witryn naszych klientów, nie zaobserwowaliśmy znaczących spadków lub wzrostów.

Kolejne aktualizacje przed nami, więc warto się do nich odpowiednio przygotować. Co możemy zrobić? Na pewno warto zapoznać się i wdrożyć w życie wytyczne Google Quality Rater. Spojrzeć szerzej na użytkowników odwiedzających naszą witrynę. Google z każdą aktualizacją lepiej rozpoznaje cel, w jakim trafiają na nasze witryny użytkownicy. Postarajmy się więc w trakcie tworzenia treści zadbać o jej wysoką merytoryczną wartość, która w pełni zaspokoi oczekiwania użytkowników. Umieśćmy jak najwięcej wartościowych słów kluczowych, które nie zachwieją sensu budowanej przez nas treści.

O obecnej aktualizacji nie było jak zwykle żadnej oficjalnej wzmianki, więc możemy być pewni, że podobnie będzie przy następnych zmianach algorytmu. Również nie dostaniemy jasnych wyznaczników odnośnie tego, co powinniśmy umieścić na stronie, żeby osiągnąć jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Postarajmy się więc, aby umieszczona na naszej witrynie treść jak najlepiej wyczerpywała potrzeby naszych klientów. Warto również w trakcie optymalizacji zachować wszystkie zasady związane z SEO. Jesteśmy na bieżąco ze wszystkimi zmianami, jakie serwuje nam Google i czekamy na kolejne aktualizacje z niecierpliwością.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *