weryfikacja reklamodawcy Google Ads

WERYFIKACJA TOŻSAMOŚCI REKLAMODAWCY W GOOGLE ADS

Google wdrożyło program zwiększenia przejrzystości systemu reklamowego Google Ads dzięki, któremu odbiorcy reklam będą mogli sprawdzić, kto i dlaczego wyświetla im daną reklamę. Do tego, potrzebne jest zweryfikowanie tożsamości reklamodawców, aby informacje mogły być ogólnodostępne. Dostałeś informację o konieczności weryfikacji Twojego konta reklamodawcy? Nie martw się, pomożemy Ci przejść ten proces!

Weryfikacja tożsamości 

Jeśli zostałeś wytypowany do procesu weryfikacji reklamodawcy po otrzymaniu e-maila i powiadomienia na koncie będziesz mieć 30 dni na rozpoczęcie wypełnienia sekcji „Informacje o Twojej firmie”. Pamiętaj, że po upływie tego czasu bez dokonania weryfikacji konto Google Ads zostanie tymczasowo zablokowane. Po podaniu informacji w tej sekcji zostaniesz poinformowany o kolejnych krokach wymaganych do przejścia procesu weryfikacji. Następne etapy będą zależeć od tego czy działasz w imieniu organizacji, czy osoby fizycznej, a także od struktury konta i konfiguracji płatności.  

Od udzielonych przez Ciebie odpowiedzi w pierwszej sekcji „Informacje o Twojej firmie”, zależy, czy będą wymagane dodatkowe kroki w weryfikacji tożsamości. Wymagane etapy będą widniały w sekcji „Twój stan” na stronie Weryfikacja reklamodawcy. 

Więcej informacji na temat weryfikacji konta reklamowego przeczytasz na stronie Supportu Google – weryfikacja konta reklamowego.

Weryfikacja tożsamości reklamodawcy w Google Ads — jaki jest tego cel?

Głównym celem jest zwiększenie ochrony użytkowników Google, weryfikacja tożsamości reklamodawcy pozwoli zmniejszyć liczbę oszustw i nadużyć, które wiążą się z wykorzystaniem tej funkcji. Dotyczy to informacji o firmie, które umożliwiają używanie nazwy i logo firmy w reklamach w wyszukiwarce. Google chce sprawdzić, kto płaci za reklamy i kogo te reklamy promują, a także czy branża jest na liście tych, które możemy określić jako legalne. 

Jak zweryfikować swoją tożsamość w Google Ads?

Proces weryfikacji konta Google Ads to nic innego jak dostarczenie plików, zdjęć i informacji do systemu. Do weryfikacji, jeśli działasz w imieniu organizacji, potrzebne będzie przesłanie jednego z dokumentów rejestracyjnych wymienionych poniżej.

  • Odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS),
  • odpis z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Procedura weryfikacji, jeśli jesteś osobą fizyczną,  wymaga przesłania dokumentu tożsamości ze zdjęciem wydanego przez organ państwowy w jednym z krajów Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) lub w Szwajcarii. Tym dokumentem może być:

  • dowód osobisty, 
  • prawo jazdy, 
  • paszport,
  • zezwolenie na pobyt, 
  • wiza.

Ważną informacją jest to, że Google akceptuje odpisy z KRS I CEiDG w wersji PDF, co wiele ułatwia, ponieważ taki dokument możesz pobrać z tych rejestrów online. Do prawidłowego przebiegu weryfikacji równie istotne jest to, aby dane w centrum płatności Google Ads (adres i nazwa firmy) były takie same jak we wpisie KRS czy CEiDG. Możesz spodziewać się również, że Google poprosi oprócz potwierdzenia nazwy i adresu firmy o zweryfikowanie Twojej tożsamości i przesłania zdjęcia np. dowodu osobistego. 

Ostatni istotny element to uzupełnienie rubryk o dane. Do tego będą Ci potrzebne: 

  • adres, nazwa przedsiębiorstwa, kod pocztowy i miejscowość — przedsiębiorstwa,
  • adres, kod pocztowy i miejscowość — właściciela profilu płatności konta Google Ads.

Uwaga! Fotografia dokumentu musi przedstawiać jego front i tył. Bardzo istotną kwestią jest to, że zdjęcia bez problemu można przesłać w dwóch plikach. 

Jak rozpocząć proces weryfikacji? – ważne!

Proces weryfikacji rozpoczynasz kliknięciem żółty przycisk — na górze ekranu lub wchodząc w zakładkę „Narzędzia i ustawienia” → „Podsumowanie” →  „Ustawienia” →  „Weryfikacja reklamodawcy”. 

Ile potrwa weryfikacja ? 

Cały proces dodawania informacji potrzebnych do weryfikacji potrwa nie dłużej niż 30 min. Sprawdzanie materiałów przez Google może potrwać nawet tydzień, lecz zazwyczaj trwa to kilka godzin. Zadbaj o swoje bezpieczeństwo i nie zapomnij o weryfikacji.

Podsumowanie 

Weryfikacja początkowo może wydawać się trudna, lecz wierzymy, że podołasz temu zadaniu. Jeśli miałbyś jednak jakieś wątpliwości, nasi specjaliści pomogą Ci nie tylko przy weryfikacji, ale również w tym, aby Twoje reklamy w Google Ads wreszcie zaczęły sprzedawać. Chcesz lepiej poznać naszą ofertę? Sprawdź, dlaczego warto nam zaufać – reklamy w Google Ads i powierz budowę swojej strategii reklamowej profesjonalistom.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *