Wykorzystanie dynamicznych reklam w wyszukiwarce (DSA) dla zaawansowanych użytkowników

Czy warto korzystać z dynamicznych reklam w wyszukiwarce?

Reklamy w wyszukiwarce DSA to idealne rozwiązanie do przechwytywania nowych słów kluczowych, o których nawet byśmy nie pomyśleli. Doskonale nadają się również do witryn, które posiadają zbyt wiele produktów do budowania pojedynczych kampanii lub grup reklam. Dzięki reklamie DSA możemy mieć pewność, że osiągniemy wszystkie pożądane przez nas wyszukiwania naszych produktów lub usług. Pozwala nam się skupić, na najlepiej sprzedających się produktach lub produktach z największym ROI.

Jakie posiadamy opcje kierowania DSA?

Google w swoich poradnikach zaleca konfigurację kampanii DSA według kategorii. Budowane są automatycznie na podstawie zawartości witryny. Pojawiają się jednak sytuacje, w których nie mamy zapewnionej wystarczającej dokładności kierowania lub wykluczenia niewłaściwych do zapytania produktów. Są to wstępne ustawienia kategorii polecane przez Google dla naszej witryny. I w większości przypadków opcje te będą najlepiej działać.

Jednak jeden z naszych klientów ma na swoim koncie mniej niż dwadzieścia produktów, które zostały podzielone na tę samą kategorię. Co prawda przyczyniła się ona do zwiększenia zamówień i przychodów, jednak nie mogliśmy jej zoptymalizować w celu zwiększenia wydajności. W tym przypadku przetestowaliśmy kierowanie według określonych podstron na naszym serwisie.

Jak odbywa się kierowanie według określonych podstron?

Załóżmy, że sprzedajemy buty i chcemy kierować wszystkie produkty związane z sandałami do tej samej grupy reklam. Jeśli znajdziemy na naszej strony adresy URL zawierające /sandały/ możemy kierować nasze reklamy na strony zawierające „sandały”.

Dodatkowo jesteśmy w stanie utworzyć określone reguły, tak aby kierować je według grup lub pojedynczo. Możemy również dostosować nasze adresy URL, które zawierają „sandały”, oraz zawierają konkretne marki w treści strony. Dzięki temu jesteśmy w stanie wyizolować określone produkty i zróżnicować stawki w zależności od skuteczności.

Kierowanie według niestandardowego kanału

Możemy stworzyć niestandardowy szablon stron z wszystkimi adresami URL, na które chcemy kierować nasze reklamy i uporządkować je według etykiet. Dzięki temu możemy uporządkować dany kanał według ocen, kategorii, najlepszych sprzedawców, lokalizacji i adresów URL produktów, które chcemy wykluczyć.

Dzięki temu byliśmy w stanie utworzyć niestandardowy plik danych, który pozwolił nam utworzyć niestandardową listę adresatów URL, na podstawie najlepszych produktów, a następnie uporządkować grupy reklam według etykiet. Mogliśmy także utworzyć grupy jedna po drugiej, używając do tego docelowych adresów URL. Używanie takich niestandardowych kanałów stron to jeden ze sposobów na uporządkowanie listy.

W jaki sposób przesłać niestandardowy kanał?

Po utworzeniu niestandardowej listy prześlemy ja przez Zasoby wspólne → Firmowe bazy danych → Dane i przesłać je jako Pliki z adresami strony docelowej.

Łączenie kanałów niestandardowych

Następnym krokiem jest przejście do ustawień kampanii i dynamicznych reklam w wyszukiwarce. Wybieramy opcję Użyj adresów URL tylko z mojego kanału strony lub Użyj adresów URL z indeksu Google mojej witryny, dzięki temu połączymy niestandardowy plik strony, który przesłaliśmy.

Organizowanie według niestandardowych etykiet

Wykorzystując kanał strony, możemy uporządkować wszystkie produkty według typu lub marki i utworzyć niestandardowe grupy reklam. Dzięki temu możemy uporządkować buty na naszej stronie według typu produktu, marki, zakresy cen i najchętniej kupowanych. Możemy uporządkować według płci i utworzyć etykiety „sandały damskie” i „męskie sandały”. Dzięki temu możemy zmieniać stawki do licytacji w zależności od wydajności produktu.

Ważne jest, aby nowo tworzone etykiety definiować tak, aby można było je z łatwością zastosować do produktów, które będziemy dodawać w przyszłości. Dodając nową linię sandałów do naszej oferty, łatwo będziemy mogli zastosować poprawną etykietę, tak aby nowe produkty mogły wyświetlać się w prawidłowej grupie reklam.

Wykluczanie za pomocą etykiet

Możemy tworzyć niestandardowe etykiety dla produktów, które chcemy wykluczyć. Załóżmy, że nie chcemy kierować naszej reklamy na sprzęt i akcesoria, ponieważ ROAS kampanii jest za niski. Dzięki utworzonej etykiecie dla wszystkich adresów URL możemy szybko je wykluczyć z listy docelowej.

Optymalizowanie dynamicznych reklam w wyszukiwarce (DSA)

Mimo że kampania DSA nie zawiera słów kluczowych, należy pamiętać o sprawdzaniu raportów wyszukiwanych fraz kluczowych, tak aby wykluczyć niezwiązane z naszymi reklamami słowa kluczowe. Możemy też dzięki temu wykluczyć wszelkie terminy o wysokich kosztach.

Używanie niestandardowych kanałów informacyjnych pomoże zapewnić dodatkowy sposób strukturyzacji kampanii DSA, w przypadku braku uporządkowania kategorii zgodnie z naszymi celami. Mamy nadzieję, że dzięki nasze wskazówki dostarczą Wam dodatkowy sposób organizacji Waszych kampanii pod kątem lepszego ROAS.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *