demand gen

Poznaj kampanię generującą popyt Demand Gen od Google Ads

W dynamicznie zmieniającym się świecie marketingowym cały czas obserwujemy i dopatrujemy się modyfikacji i ulepszeń na różnych platformach marketingowych. Google Ads nie pozostaje w tyle i nieustannie wprowadza innowacje, aby pomóc firmom docierać w sieci tam, gdzie znajdują się ich potencjalni klienci i tym samym pomóc w budowaniu świadomości marki. Jedną z nowości od Google Ads jest kampania Demand Gen, czyli ewolucja dotychczas znanej nam kampanii Discovery. 

Czym jest kampania generująca popyt Demand Gen od Google Ads?

Kampania Demand Gen to nowy format kampanii Discovery od Google Ads, którego głównym celem marketingowym jest generowanie popytu za pomocą reklam graficznych i wideo. Formaty te działają, bazując na sztucznej inteligencji i dostarczane są na różnych platformach oferowanych przez Google takich jak YouTube (w tym także YouTube Short), sieć Discovery oraz Gmail. Kampania generująca popyt, znana jako Demand Generation (Demand Gen), w kontekście Google Ads, to strategia marketingowa skoncentrowana na budowaniu świadomości i zainteresowania ofertą firmy wśród potencjalnych klientów. Celem jest nie tylko natychmiastowa sprzedaż, ale długofalowe budowanie relacji i kreowanie potrzeb rynkowych. W kontekście Google Ads, kampanie Demand Gen ewoluowały z kampanii Discovery, oferując bardziej zintegrowane i precyzyjne podejście do dotarcia do potencjalnych klientów.

Jak dobrze wykorzystać kampanię Demand Gen?

Najważniejszy jest cel! Typ kampanii w marketingu gra mniejszą rolę niż to, co finalnie chcemy uzyskać. Każda prawidłowo przygotowana kampania powinna zostać wcześniej otoczona sprecyzowanym celem naszych działań, co przełoży się na rodzaje konwersji, jakie chcemy mierzyć. Efektywne wykorzystanie dawnej kampanii Discovery opiera się głównie na dobrze zdefiniowanej grupie docelowej, jasnym i klarownym komunikacie, a przede wszystkim na atrakcyjnych treściach. Kluczowa jest także kreatywność reklamodawcy, która pokazana w treści przekazu reklamowego ma za zadanie wzbudzić u potencjalnego klienta chęć posiadania naszego produktu. Na etapie tworzenia dawnej kampanii Discovery warto zadbać o stworzenie segmentu targetowania opartego na odpowiednio dobranej grupie użytkowników oraz słów kluczowych, czy segmentów zainteresowań. Ważne jest również ciągłe monitorowanie kampanii i optymalizacja działań na podstawie zebranych danych. Do tej części działań warto wykorzystać udostępniane przez Google narzędzia analityczne takie jak statystyki w panelu Google Ads, czy system Google Analytics 4. 

Zalety i możliwości nowego rodzaju kampanii

Nowy format kampanii Demand Gen oferuje wiele zalet, w tym lepsze targetowanie reklam, personalizację komunikatów, a także szerszy zasięg. Umożliwia on również łatwiejszą analizę danych i bardziej skuteczną optymalizację kampanii.

  1. Zwiększenie skuteczności reklam poprzez atrakcyjne wyświetlanie treści na różnych platformach Google takich jak Gmail, karty Discovery, czy YouTube. Celem tych reklam jest zachęcanie odbiorców, aby zostali naszymi klientami. Zasięg nowych kampanii Demand Gen to blisko 3 mld osób w skali miesiąca. Dzięki technologii AI udostępnianej przez Google, tworzone są atrakcyjne dla oka treści, a komunikaty i miejsca wyświetlania reklam są automatycznie dopasowywane do potencjalnego użytkownika. 
  2. Google pozwala reklamodawcom na używanie kreacji dostosowanych do ich odbiorców, aby generować większy popyt. Dzięki podobnym segmentom możemy docierać do nowych i wartościowych użytkowników na podstawie aktualnej bazy klientów. Dostępne statystyki odbiorców pozwalają na niestandardowe dostosowywanie konkretnych grup odbiorców na podstawie określonych celów marketingowych.
  3. Dzięki strategii ustalania stawek i pomiarów, które opierają się na sztucznej inteligencji, możemy zwiększać ruch na stronie i dokładniej analizować wyniki. Maksymalizacja liczby kliknięć skupia się na optymalizacji całej ścieżki i pomaga dopinać cele przed zakupowe online, jak odwiedziny witryny przez potencjalnych klientów.  Google wykorzystuje model atrybucji opierający się na danych, co pozwala na pełne wykorzystanie możliwości kampanii. 
  4. Google powróciło do wstrzymanej wcześniej możliwości targetowania reklam, a mianowicie lookalike – podobni odbiorcy. Jest to niestandardowa grupa odbiorców, stworzona na podstawie danych behawioralnych i demograficznych dotychczasowych klientów, czy osób zainteresowanych produktem lub usługą. Dzięki tej opcji możemy docierać do nowych odbiorców, którzy z dużym prawdopodobieństwem dokonają zakupu lub zostaną naszym leadem.

Jakie komponenty i formaty reklamy można wykorzystywać w dawnej kampanii Discovery?

Szablon reklamy graficznej (z 1 obrazem) – standardowa reklama wykorzystująca jeden obraz w trzech różnych rozmiarach (1200 × 628, 1200 × 1200, 960 × 1200) oraz 5 nagłówków i 5 tekstów reklamowych.

Reklama karuzelowa – sposób na prezentację marki, usług lub produktów dzięki przesuwanym kartom karuzeli, które wyświetlają się w wielu kanałach Google. 

Dynamiczne reklamy produktowe pobierają dane z przesłanego wcześniej do Google Merchant Center pliku i wyświetlają się jako przewijane reklamy karuzelowe pokazujące produkty tylko jednego reklamodawcy. 

Reklama wideo opiera się na atrakcyjnych treściach wideo, które pokazują się w sieci Discover, YouTube Shorts, In-feed lub In-stream.

Jak utworzyć kampanię Demand Gen w Google Ads krok po kroku?

  1. Zaloguj się do konta Google Ads (pod warunkiem że posiadasz już konto reklamowe).
  2. Kliknij przycisk Nowa kampania.
  3. Wybierz jeden spośród dostępnych celów reklamowych.
    demand gen  
  4. Wybierz konwersje, które odpowiadają celom Twojej firmy.
  5. Wybierz typ kampanii Google Ads Generowanie popytu (dostępne do wyboru kampanie zależne są od wybranego wcześniej celu marketingowego).
    demand gen
  6. Doprecyzuj cel kampanii
    demand
  7. Określ swój budżet dzienny, lokalizację i język oraz urządzenia, na których Twoje reklamy mają być wyświetlane. 
  8. Stwórz listę odbiorców na podstawie ich zainteresowań, nawyków, zainteresowania.
  9. Kliknij niebieski przycisk Przejdź do: Reklama 1.
  10. Wybierz typ reklamy, który chcesz wykorzystać.
  11. Dodaj zasoby graficzne i tekstowe według wybranej reklamy.
  12. Zobacz opinię i opublikuj kampanię. 

Podsumowanie

Kampania Demand Gen bez wątpienia jest odpowiedzią na dynamicznie zmieniający i rozwijający się świat sprzedaży online, a także na różnorodność i oczekiwania użytkowników sieci i potencjalnych konsumentów marki. Wykorzystuje dane historyczne i oferuje przedsiębiorstwom innowacyjne rozwiązania, które mają na celu dotarcie do potencjalnych klientów, budowanie świadomości marki, a także rozwijanie i utrzymywanie pozytywnych relacji z obecnymi kupującymi. Wykorzystując technologię AI, umożliwia bardziej precyzyjne targetowanie reklam, personalizację treści i analizę wyników. Nowy format kampanii bez wątpienia sprawdzi się u większości biznesów. Rozwijaj swoją firmę z Google Ads. Wykorzystaj format reklamowy Demand Gen w swoim lejku marketingowym. Chcesz rozwijać swoją markę w Internecie dzięki kampaniom Google Ads? Wykorzystaj wieloletnie doświadczenie naszych specjalistów, którzy z profesjonalnym podejściem poprowadzą te działania za Ciebie.

Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/13695389?hl=en

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *