Amazon przestał wyświetlać się w reklamach produktowych Google

Pod koniec kwietnia produkty oferowane na portalu Amazon przestały pojawiać się na listach produktów dostępnych w usłudze Google Merchant Center. Amazon przez ostatnie półtora roku był jednym z największych graczy w wyszukiwarce produktów Google, w międzyczasie mocno rozwijając swój konkurencyjny produkt.

Co to jest reklama w usłudze Google Merchant Center?

GMC inaczej PLA (Product Listing Ads) to udoskonalona wersja standardowych reklam AdWords. Umożliwia sprzedawcy przedstawienie swoich produktów w wyszukiwarce wraz ze zdjęciami, nazwą sklepu i ceną, co jest o wiele bardziej atrakcyjną formą reklamy niż klasyczne wyniki. Niewątpliwie jest to jedna z głównych zalet prowadzenia kampanii w Google Merchant Center. Reklamy ze zdjęciami i ceną skuteczniej przyciągają uwagę klientów. Ponadto reklamy zawsze pojawiają się nad płatnymi reklamami tekstowymi i wynikami organicznymi, co ma ogromne znaczenie nie tylko na urządzeniach mobilnych, spychając reklamy tekstowe i tzw. SERPy w dół. Dobrze prowadzona produktowa kampania reklamowa przynosi szybkie efekty – liczba sprzedanych produktów w sklepie rośnie, a koszt pozyskania klienta spada.

Konkurencja między Amazonem, a Google będzie jeszcze większa?

Amazon jest głównym konkurentem dla Google jeśli chodzi o reklamy produktowe. Reklamy wyszukiwane za pomocą Google Merchant Center stanowią, jedne z głównych źródeł dochodu dla Google. Amazon ze swoim autorskim programem Amazon PPC, który jest wciąż rozwijany stanowi poważną konkurencję dla wyszukiwarki zakupów Google.

Rywalizacja pomiędzy dwoma potentatami może być dobrą okazja dla mniejszych graczy na rynku. Reklamodawcy, którzy do tej pory rywalizowali z Amazonem mogą odetchnąć z ulgą, bo stracili ogromnego konkurenta w reklamach produktowych Google. Prawdopodobnie już zdążyli zauważyć wzrost liczby swoich reklam oraz większy odsetek kliknięć, co przełożyć się mogło na większe wydatki na reklamę, ale również większą sprzedaż i zyski.

Sytuacja ta może także otworzyć drogę dla zupełnie nowych reklamodawców, którzy dopiero planują wystartować na rynku, a wcześniej nie byli by w stanie konkurować z ogromnymi budżetami wydawanymi przez potentata z Seattle.

Być może jest to dobry moment dla rodzimych e-commerce, aby wypróbować zakupy w Google Merchant Center?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *