Zmiany w Google AdWords w ubiegłym roku

Branża SEM nieustannie się zmienia. Mijający rok obfitował w wiele zmian zarówno tych dużych jak i kosmetycznych. Poniżej kilka z nich – według nas najważniejszych.

Google Adwords zmieniło się w Google Ads.

Po 18 latach Google AdWords zmieniło się w Google Ads. Wydarzenie to miało miejsce w lipcu bieżącego roku. Zmiana loga i nazwy prócz oczywistej zmiany wizerunkowej przyniosła również połączenie platformy DoubleClick z Google Analytics 360 Suits. Z połączenia tych dwóch platform powstało Google Marketing Platform. Ma to niewątpliwie pozytywny wpływ na usprawnienie pracy zespołów marketingowych w dużych firmach, co pozytywnie wpływa na wzrost efektywności pracy poszczególnych działów.
Więcej o tej zmianie pisaliśmy na naszym blogu TUTAJ.

Nowy panel Google Ads

To co pojawiało się w zapowiedziach już w roku 2017, w tym roku stało się faktem. W pierwszej połowie roku mieliśmy do wyboru, z którego panelu chcemy korzystać. Druga zaś przyniosła nam zmianę, której wiele osób się obawiało. Metamorfoza odnośnie wyglądu i funkcjonalności jest gigantyczna. Dla wielu specjalistów Google Ads praca z nowym panelem wydawała się dużym wyzwaniem na samym początku, jednak z czasem i odrobiną cierpliwości większość się przyzwyczaiła do nowego panelu.

Duże zmiany w prowadzeniu kampanii Google Ad Grants

Początek 2018 roku przyniósł poważne zmiany dla osób prowadzących kampanie dla organizacji non profit. Najważniejszą zmianą jest comiesięczne uzyskiwanie współczynnika klikalności CTR na poziomie 5%. W przypadku braku wymaganych 5% przez 2 miesiące konto zostanie zawieszone. Zmiany, jakich należało dokonać objęły również budowę samego konta. W trakcie budowy kampanii należy uwzględnić kierowanie demograficzne. Dodać dwie aktywne grupy reklam na kampanię, a w nich umieścić dwa aktywne teksty reklamowe. Dodatkowo zakazane jest reklamowanie swojej organizacji na słowa brandowe niepowiązane z fundacją. Zmiany w programie Google Ad Grants wydają się być poważne i nie wszystkim może udać się osiągnąć wymagany poziom 5% CTR, jednak z drugiej strony na pewno wpłynie to na jakość reklam. Więcej informacji dotyczących zmian i dostosowania kampanii Google Ad Grants znajdziecie na naszym blogu TUTAJ.

Nowe nagłówki i opis reklamy

Nowość ta niewątpliwie wpłynie na zwiększenie miejsca do przekazania naszego komunikatu reklamowego. Dodatkowy nagłówek, w którym mamy możliwość umieszczenia 30 znaków i opis tekstu reklamowego, gdzie mamy dodatkowe 90 znaków pozwolą nam umieścić więcej szczegółów oraz dodatkowych informacji o oferowanych przez nas produktach i usługach. Minusem jest tutaj informacją, która mówi, że nie zawsze dodatkowy nagłówek i opis się pojawią. Jeśli ekran nie będzie w stanie pomieścić wszystkich nagłówków reklam, wtedy nasza reklama wyświetli się w standardowym rozmiarze 2 nagłówków i 1 opisu reklamowego.

Inteligentne kampanie produktowe PLA

Nowe inteligentne kampanie produktowe to połączenie kampanii w Google Merchant Center z kampaniami remarketingowymi. Przy użyciu tego rodzaju kampanii stawki i reklamy zostaną umieszczone w witrynach automatycznie. System będzie testował różne ustawienia i kombinacje obrazów i tekstów, by pokazać użytkownikom najtrafniejsze reklamy. Pojawią się one zarówno w sieci wyszukiwania Google, jak i w sieci reklamowej, Gmail oraz YouTube. Połączenie to wpłynie pozytywnie na kampanie produktowe, da możliwość dotarcia do większej liczby klientów, co powinno przełożyć się na zwiększenie ilości konwersji.

Zmiana Gmail

Od tego roku kampanie GSP, czyli Gmail Sponsored Promotions nie wykorzystują treści wiadomości użytkowników Gmail do kierowania reklam. Z jednej strony spowodowało to mniejszą precyzję kierowania reklam, z drugiej natomiast wpłynęło niewątpliwie na zwiększenie prywatności użytkowników i ich korespondencji elektronicznej.

Jak zawsze każda zmiana jaka pojawia się w naszym życiu powoduje strach przed nieznanym jak i daje nadzieję na lepszą przyszłość. Część zmian niewątpliwie ma pozytywny wpływ zarówno na osoby zajmujące się tworzeniem i optymalizacją kampanii Google Ads jak i odbiorców.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *