ul. Gabriela Narutowicza 61, 20-016 Lublin

5 najczęściej popełnianych błędów w kampaniach AdWords

Co łączy wszystkie osoby pracujące na co dzień przy optymalizacji kampanii PPC? Są ludźmi i jak wszyscy ludzie popełniają błędy. Jednak najczęstsze błędy w kampaniach PPC, można szybko i łatwo naprawić. Wkładając trochę wiedzy, czasu i wysiłku, można je tak zoptymalizować, aby uzyskiwać jeszcze lepsze wyniki.

Poniżej przedstawiamy pięć błędów, które mogliście popełnić w swoich kampaniach:

1. Zbyt ogólny remarketing

Zbyt długie i zbyt ogólne są często stosowane w kampaniach AdWords. Na przykład stosowanie remarketingu wszystkim użytkownikom, którzy odwiedzili Twoją witrynę w ciągu ostatnich 20 dni, jest zbyt szerokie, aby znacząco wpłynąć na wzrost współczynnika konwersji.

Załóżmy, że prowadzisz firmę cateringową świadczącą usługi dla firm oraz osób prywatnych. Odwiedzający, którzy spędzili na stronie Twojego bloga „Jak zaplanować wydarzenie firmowe” ponad 20 sekund, powinni być zainteresowani usługami cateringowymi dla firm. Więc zamiast kierować ich ponownie na stronę główną, skieruj ich do podstrony z ofertą dla firm.

Podpowiedź: Uporządkuj swoje listy odbiorców na trzy lub cztery segmenty, a następnie popracuj nad dostosowaniem swojej oferty dla każdego z nowo utworzonych segmentów.

2. Optymalizacja pod kątem makro konwersji, a nie mikro konwersji

Jednym z największych wyzwań przed jakimi stoją specjaliści AdWords, to próba optymalizacji kampanii pod kątem działania w końcowej części ścieżki zakupu, gdy kampania ma znikomy ruch i mały budżet, aby doprowadzić do wystarczającej liczby konwersji.

Jednym ze sposobów jest optymalizowanie kampanii pod kątem mikro konwersji lub działań na początku, lub w środku ścieżki zakupowej. Po zebraniu odpowiedniej liczby danych, można zbudować strategię opartą na tym, którzy użytkownicy będą bardziej skłonni przejść do końca ścieżki zakupowej.

Zakładając, że celem naszej konwersji jest zwiększenie szansy na zakup demonstracyjnej sesji z ekspertem ds. sprzedaży. Jednym ze sposobów może być zoptymalizowanie strony docelowej do określonych zdarzeń (mikro konwersji). Mogą to być działania związane z wysokim zaangażowaniem na stronie np.: obejrzenie filmu, duży współczynnik przewijania w pionie/poziomie lub nawet odpowiednio długi czas spędzony na stronie. Dzięki tym mikro konwersjom, zapewnimy odpowiednią ilość danych dla platform AdWords i Analytics do pracy nad swoimi algorytmami. Da nam to możliwość dotarcia do bardziej zaangażowanych użytkowników i skierowanie ich na końcowy etap ścieżki zakupowej.

Podpowiedź: Optymalizuj swoje kampanie, śledząc mikro konwersje. Dzięki temu będziesz miał więcej danych o swoich użytkownikach i łatwiej będzie Ci ich nakierować na koniec ścieżki zakupowej.

3. Zbyt szybkie wyłączenie kampanii

Prowadzona od miesiąca kampania ma bardzo niski wzrost współczynnika konwersji. Zamykasz kampanię i zaczynasz ją tworzyć od nowa. Jednak nie każda konwersja przypisywana jest natychmiast.

Załóżmy, że prowadzisz kampanię firmy ubezpieczeniowej oferującej odnowienie ubezpieczenia samochodowego. Na swojej stronie oferujesz możliwość pobrania kuponu rabatowego o wartości 300 PLN. Klient pobrał kupon, ale wykorzystał go po 2 miesiącach, gdy jego ubezpieczenie się skończyło. Więc konwersja na Twoim koncie pojawiła się dopiero po dwóch miesiącach od momentu uruchomienia kampanii.

W zależności od założonych konwersji, proces zaangażowania użytkowników może być różny. Jeśli skoncentrujemy się tylko na natychmiastowej realizacji konwersji (np. zakupu naszych usług), nie biorąc pod uwagę możliwości odłożenia decyzji zakupowej przez niektórych użytkowników, nie należy przedwcześnie kończyć prowadzonych kampanii.

Podpowiedź: Przetestuj zebrane dane na podstawie dłuższego okresu. Testować można różne rodzaje atrybucji, takie jak porównanie ostatniego kliknięcia oraz pierwszego kliknięcia.

4. Ograniczanie swoich działań do jednego kanału

Kampanię PPC prowadzić można na wielu platformach AdWords, Facebook, Instagram, YouTube czy innych. Dużym błędem jest analizowanie ruchu z każdej platformy osobno. Każda platforma, na której możemy prowadzić działania reklamowe jest własnym ekosystemem. Powinieneś patrzeć jak Twoje kampanie wpływają na siebie, dzięki emisji na wielu platformach.

Prowadząc kampanię na Instagramie, zwracasz uwagę na niski CTR. Nie należy jednak pomijać wpływu jaki w przyszłości może mieć ta kampania na ruch w innych źródłach. Być może dany użytkownik nie kliknął w link na Instagramie. Ale dzięki kontaktowi z Twoimi postami przez kilka dni, może kliknąć Twoją reklamę w wyszukiwarce Google.

Innym przykładem mogą być automatycznie uruchamiane filmy. Pomimo obejrzenia tylko kilku sekund filmu i braku konwersji, film może mieć nadal duży wpływ na świadomość Twojej marki. Wyświetlanie filmów jest znacznie skuteczniejsze niż reklama banerowa. Z uwagi na wzrost popularności i mocniejsze nakierowanie reklam na mobile i video, mierzenie wartości wyświetleń filmów będzie jeszcze trudniejsze do ocenienia.

Podpowiedź: Nie należy lekceważyć wymiaru wielokanałowego prowadzonych kampanii. Ważne jest optymalizowanie każdej kampanii osobno, jednak nie należy zapominać o szerszym spojrzeniu jak każda prowadzona kampania współgra ze sobą. Na przykład monitorowanie jak wyświetlenia video wpływają na inne kampanie? Może to pomóc zwiększyć zyski w prowadzonych przez Ciebie kampaniach.

5. Nieprawidłowe wykorzystanie wykluczeń

Każda osoba zajmująca się na co dzień prowadzeniem kampanii PPC, wie jak istotne jest stosowanie wykluczeń. Zamiast kierować swoje reklamy na znanych już nam użytkowników, dzięki odpowiednio skonfigurowanym listom wykluczeń dotrzemy do nowych użytkowników. Dużym wyzwaniem może być przejście z wykluczeń opartych na plikach cookie do bardziej zaawansowanych strategii wykluczania.

Prowadząc działania reklamowe dla branży B2B, powinniśmy wykluczyć pracowników naszego klienta z list do ponownego kierowania. Dzięki platformie Linkedin bardzo łatwo jest wykluczyć pracowników określonej firmy za pomocą gotowego narzędzia dostępnego na Linkedin. W przypadku innych dostępnych platform nie jest to takie proste. Jednak są sposoby, aby tego dokonać. Na przykład można utworzyć listę wykluczeń opartą na IP, a następie przesłać ją do naszych kampanii Google, tak aby wykluczyć pracowników, którzy pracują w firmie naszego klienta.

W przypadku prowadzenia kampanii dla sklepu e-commerce, zbieramy dane naszych klientów takie jak imię i nazwisko, nr telefonu i adres e-mail, którzy dokonali u nas zakupu. Możemy wykorzystać te dane do listy wykluczeń stosowanych na Facebook lub w Google. W przypadku jednorazowych zakupów (np. rocznych subskrypcji), możemy wykluczyć tych użytkowników, którzy już dokonali zakupu.

Podpowiedź: Wykorzystaj zebrane dane do tworzenia list wykluczeń wraz z listami wykluczeń opartych na plikach cookie, tak aby stworzyć znacznie skuteczniejsze strategie pozyskiwania nowych klientów.

Sposoby prowadzenia kampanii PPC nieustannie się zmieniają. Wprowadzane są nowe narzędzia, trendy. Pamiętaj o tych 5 prostych podpowiedziach, tak aby uniknąć najczęściej spotykanych pułapek jakie stoją na Twojej drodze do osiągnięcia sukcesu.

Freeline Agencja Interaktywna już od 2006 roku dostarcza firmom i osobom prywatnym nowoczesne rozwiązania internetowe – doradzamy i kreujemy, współtworząc tym samym sukces wielu firm.

Może Ci się również spodoba

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz mnie do newslettera (możesz się wypisać w każdej chwili).

FreshMail.pl