ul. Gabriela Narutowicza 61, 20-016 Lublin

Profil linków i content, czyli co ma znaczenie po nowej aktualizacji algorytmu Google

Od początku istnienia, głównym celem Google jest uzyskanie jak najbardziej trafnych i dokładnych odpowiedzi na zapytania użytkowników. Następstwem ciągłego dążenia do doskonałości tej najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej są aktualizacje algorytmu. Mają one na celu wyeliminowanie sztucznych wyników wyszukiwania oraz przekazanie użytkownikowi najbardziej wartościowych treści.

W tym roku doczekaliśmy się aktualizacji, o której Google oficjalnie poinformował nas w marcu:


Po każdej zmianie w algorytmie widoczne są spadki i wzrosty w wynikach wyszukiwania dla poszczególnych witryn, spowodowane nowymi wymaganiami. Dzięki ciągłej obserwacji i analizie pozycji można zauważyć, co będzie miało realny wpływ na SEO w 2018 roku:

  • Najważniejszą zmianą, jaka została wprowadzona w marcu, jest sposób analizy przez roboty Google linków prowadzących do witryny. Sztuczne linkowanie do witryny (spam w Sieci), może nie przynieść korzyści, a nawet zaszkodzić jej pozycji na liście wyników. Wyżej oceniane będą linki przychodzące cieszące się wysokim zaufaniem Google. Wprowadzone zmiany zrewolucjonizują znaczenie linków, lecz ich wpływ nadal pozostanie ważnym elementem SEO. W roku 2018 Google kładzie nacisk na naturalny profil linków. Ważniejsza stanie się jakość, a nie jak do tej pory liczba linków. Jest to równoznaczne z koniecznością zmiany podejścia oraz zwiększeniem zaangażowania ze strony specjalistów z dziedziny SEO.
  • Ciągłe apele Google dotyczące wartościowych treści na stronach internetowych i blogach mają swoje potwierdzenie w nowych zmianach. Ciekawe i angażujące treści będą zdecydowanie lepiej oceniane przez Google, dzięki czemu pozytywnie wpłyną na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Wygrywają treści, które dają faktyczną wartość użytkownikowi. Ważne, by artykuły lub opisy nie były przesycone słowami kluczowymi – ich nadmiar może przynieść negatywne efekty. Rok 2018 określa się również rokiem copywriterów, ze względu na olbrzymią wartość treści w oczach Google oraz zapotrzebowanie na wysokiej jakości teksty.

Zapowiadane od dawna znaczenie wersji mobilnej witryny w tym roku zaczyna mieć realny wpływ na wyniki wyszukiwania. Ciągły rozwój i wzrost popularności tego typu urządzeń sprawia, że coraz większą część całego ruchu, jaki pozyskują strony internetowe stanowi ruch mobilny. Więcej na temat „Mobile first” możemy przeczytać tu: https://searchengineland.com/google-begins-experimenting-mobile-first-index-hopes-expand-upcoming-months-262527

Pierwsze informacje o działaniu mobile first już docierają do Google Search Console:

Źródło: https://searchengineland.com/first-batch-of-google-mobile-first-indexing-notifications-goes-out-today-297126

Rok 2018 to bardzo duże zmiany dla dziedziny SEO. Aktualizacja algorytmu wyszukiwarki w marcu br. świadczy o tym, że Google dąży do wyeliminowania sztucznych działań. Tak jak dla użytkownika, tak i dla robotów Google, liczy się prawdziwa wartość, którą uzyskuje się wchodząc na daną stronę.

Freeline Agencja Interaktywna już od 2006 roku dostarcza firmom i osobom prywatnym nowoczesne rozwiązania internetowe – doradzamy i kreujemy, współtworząc tym samym sukces wielu firm.

Może Ci się również spodoba

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz mnie do newslettera (możesz się wypisać w każdej chwili).

FreshMail.pl