SEO

Meta tagi – jak wpływają na SEO?

Co to są meta tagi?

Meta tagi to fragment tekstu opisującego zawartość strony. Meta tagi pojawiają się w kodzie strony, nie znajdziemy ich na stronie. Wszyscy znamy tagi z blogów, meta tagi są mniej więcej tym samym, małymi deskryptorami treści, które pomagają wyszukiwarkom informować, o czym jest dana strona internetowa.

Jedyną różnicą między tagami, które można zobaczyć np. na blogach, a tagami, których nie możemy zobaczyć to lokalizacja. Meta tagi istnieją tylko w HTML, zazwyczaj na głównej stronie, więc widoczne są tylko dla wyszukiwarek (i ludzi, którzy wiedzą gdzie ich szukać).

Czy meta tagi wpływają na SEO?

Tak, jednak nie wszystkie i nie przez cały czas. Jednym z celów tego wpisu będzie wyjaśnienie, które meta tagi pomagają wpłynąć na pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania, a które stały się passé.

Jeśli chcesz sprawdzić, czy Twoja strona używa meta tagów, kliknij prawym przyciskiem myszy w dowolnym miejscu na stronie i wybierz „Wyświetl źródło strony”. Meta tagi html znajdziesz w kodzie <head> na górze strony.

Jakie znaczniki meta możesz spotkać?

Wyróżniamy cztery główne typy meta tagów, które każdy zajmujący się na co dzień pozycjonowaniem powinien znać. Niektóre z nich straciły już na ważności i nie są tak użyteczne, jak kiedyś jednak nadal warto używać wszystkich. Niektóre z nich pomogą zwiększyć ruch na Twojej stronie, informując Google, co zawiera Twoja strona internetowa.

Cztery typy znaczników meta, które omówimy to:

Meta Keywords – to seria słów kluczowych, które uważamy za istotne dla danej strony,
Meta Title – to tekst widoczny w górnej części przeglądarki, wyszukiwarki wyświetlają ten tekst jako tytuł Twojej strony,
Meta description – krótki opis strony,
Meta Robots – to wskazówki dla robotów wyszukiwarek, czego powinni zrobić ze stroną.

Atrybut Meta Keywords

Atrybut ten obecnie stracił na swojej wartości i używanie go nie ma większego sensu. Wiele lat temu wstawianie ciągów słów w kodzie pozytywnie wpływało na wyszukiwarki, teraz już wplatanie tych słów jest bezużyteczne.

Parę lat temu specjaliści SEO wstawiali do swojego kodu słowa kluczowe niepowiązane z ich stronami, próbując w ten sposób ściągnąć ruch z bardziej popularnych stron, które były na topie. Google wytropiło te zabiegi i zdecydowało się na zmniejszenie rangi tych zabiegów. Obecnie Google w ogóle nie używa meta keywords w swoim algorytmie z uwagi na łatwość ich nadużywania.

Meta Title

Znacznik tytułu strony jest najważniejszym ze wszystkich tu omawianych meta tagów. Tagi te mają realny wpływ na ranking wyszukiwania i jako jedyne są widoczne dla zwykłego użytkownika. Znajdują się na górze strony przeglądarki.

Dobrze dobrany tytuł strony jest szczególnie przydatny, jeśli chcemy nadać stronie jeden główny tytuł dla użytkowników i chcemy uprościć tę informację dla potrzeb pozycjonowania i dla użytkowników, którzy przeglądają wiele kart na swoim pulpicie.

Meta description

Dość przydatny znacznik meta tag. W prosty sposób wyjaśnia wyszukiwarkom, o czym jest nasza strona.

Musimy pamiętać, że nasz meta opis nie zawsze będzie widoczny w wynikach wyszukiwania Google, często wybrany jest fragment tekstu z samej strony. Jednak warto ten meta tag stosować, ponieważ jest przydatny na inne sposoby. Wiele osób zastanawia się jak napisać opis do tego meta tagu, podpowiadamy, że nie warto na siłę przemycać w opisie pojedynczych słów kluczowych (które nie będą miały żadnego związku z poprzednią częścią zdania) i tak nie wpłynął na ranking Waszej strony w wynikach wyszukiwania.

Przekonujący meta opis może zachęcić wyszukujących do kliknięcia w link prowadzący do Twojej witryny. Samo Google kilka razy w swoich publikacjach informowało, że słowa kluczowe nie mają już znaczenia, jednak meta description zawierający pożądane elementy opisu, mogą przynieść nam wiele korzyści.

Meta Robots

Ten meta tag informuje wyszukiwarki co mają zrobić z Twoją stroną:

index / noindex – informuje czy wyświetlać Twoją stronę w wynikach wyszukiwania czy nie,

follow / nofollow – informuje, co powinno dziać się z linkami na Twoich stronach, czy powinny przekierowywać do innej strony czy nie.

Opisaliśmy, jakie meta tagi mogą mieć realny wpływ na pozycję Twojej strony w wyszukiwarce i na wszystkie działania marketingowe, które będą się odbywać na Twojej stronie www. Na podstawie powyższych możemy wywnioskować:

  • meta title może mieć wpływ na ranking w wyszukiwarkach,
  • meta description może zachęcić użytkownika do odwiedzenia Twojej witryny,
  • meta description może również posłużyć jako tekst reklamowy.

Używanie meta tagów do marketingu w wyszukiwarkach nie jest trudne do zaimplementowania, nie potrzebujemy specjalistycznej wiedzy czy pomocy programisty, trochę doświadczenia w modyfikowania kodu HTML wystarczy, żeby samodzielnie dodać na swojej stronie wszystkie potrzebne meta tagi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *