jak zabudować stronę FAQ

Jak stworzyć przyjazną dla SEO stronę FAQ?

Wyszukiwarki i użytkownicy uwielbiają strony z często zadawanymi pytaniami FAQ. Dobrze napisana sekcja FAQ to wielki plus dla Twojej firmy. Pokazujesz dzięki temu, że zależy Ci na Twoich Klientach i chcesz odpowiedzieć na wszystkie ich pytania, zaspokajając tym samym ich potrzeby.

Coraz bardziej popularne staje się wyszukiwanie głosowe. Według najnowszych badań już ponad połowa wyszukiwań na urządzeniach mobilnych wykonanych było za pomocą wyszukiwania głosowego. Blisko 70% z tych zapytań miało charakter konwersacyjny, o czym pisaliśmy w naszym wpisie, dotyczącym przygotowania kampanii GoogleAds do wyszukiwania głosowego. Nie można więc zaprzeczyć, że ludzie szukają coraz łatwiejszych i szybszych sposobów na uzyskanie odpowiedzi na nurtujące ich problemy.

Dlaczego warto mieć przyjazną dla SEO stronę FAQ

Często powtarzające się pytania mogą prowadzić do bardzo ukierunkowanego ruchu na Twoją witrynę. Wiele firm wykorzystuje go, aby wspiąć się na szczyt bezpłatnych wyników wyszukiwania. Istnieje kilka powodów, dla których warto stworzyć sekcję FAQ na swojej stronie przyjazną dla SEO:

  • pomaga w zwrotach i pytaniach dotyczących obsługi Klienta,
  • przyciąga potencjalnych Klientów i buduje zaufanie do Twojej firmy,
  • poprawia ranking SEO – wartości Google wskazują, że Twoja strona skupia się na pomaganiu ludziom w uzyskaniu wszystkich niezbędnych informacji, pomagając jednocześnie podjąć świadomą decyzję dotyczącą Twojego produkty lub usługi.

A jeśli nie posiadasz jeszcze strony internetowej a chcesz ją założyć, sprawdź naszą ofertę – tworzenie stron internetowych.

Sposoby na zbudowanie przyjaznej strony FAQ

Jeśli chcesz jak najlepiej wykorzystać zakładkę FAQ, powinieneś ją przemyśleć i dobrze zbudować. Poniżej przygotowaliśmy dla Ciebie pięć konkretnych sposobów, aby strona FAQ skutecznie i kompleksowo zaspokoiła ciekawość Twoich Klientów.

Zbierz odpowiednią pulę pytań

Przed utworzeniem strony z najczęściej zadawanymi pytaniami należy pokazać się szerszej grupie odbiorców w Internecie. Poinformujesz tym samym potencjalnych Klientów o swoim istnieniu i wygenerujesz popyt. Potrzebować będziesz ciągłego badania pojawiających się pytań, odpowiednio przygotowanego planu oraz trochę pracy strategicznej.

Jeśli w Twojej firmie posiadasz osoby odpowiedzialne za obsługę Klienta, które są codziennie bombardowane setką pytań, łatwo sprawdzisz jakie pytania i problemy najczęściej chcą rozwiązać Twoi Klienci. Są oni cennym źródłem informacji, dlatego Twój zespół do obsługi Klienta zbierze pytania bez problemu. Zbieranie takich informacji od Klientów jest dobrą praktyką, mającą na celu ulepszenie każdej firmy. W Internecie dostępnych jest wiele narzędzi do ankiet online np. Survio czy chociażby ankiety Google pomagają w tworzeniu kwestionariuszy, ankiet online, które identyfikują miejsce bólu, które ma Twoja docelowa grupa odbiorców. Pozwoli to uzupełnić treści o unikalne dane i spostrzeżenia. Narzędzia do badania słów kluczowych pozwalają wykryć najpopularniejsze słowa kluczowe, których ludzie szukają w sieci. Wiele narzędzi generuje najpopularniejsze słowa w niszowych pytaniach wraz z ilością miesięcznych wyszukiwań. Pomoże Ci to również stworzyć listę problemów, z którymi mogą zmagać się Twoi potencjalni Klienci.

Sprawdź również strony FAQ swojej konkurencji, recenzje ich produktów i zobacz, co robią i na jakie pytania odpowiadają najczęściej. Porównaj je z listą pytań od swoich Klientów. Podejrzyj ich doświadczenia i ulepsz swoją stronę FAQ.

Wprowadź ustrukturyzowane dane

Dodanie danych strukturalnych do strony FAQ to świetny pomysł na stanie się bardziej atrakcyjnym wizualnie na liście wyszukiwań. Uzyskasz dzięki temu wyższy średni współczynnik klikalności i wyprzedzisz swoją konkurencję. Google dodało jakiś czas temu obsługę strukturalnych danych FAQ zarówno w wyszukiwarce, jak i Google Assistant. Dzięki wdrożeniu ustrukturyzowanych danych sprawisz, że Twoje pytania i odpowiedzi będą pojawiać się bezpośrednio w wyszukiwarce Google i Asystencie.

Nie udzielaj odpowiedzi, tylko tekstem

Często przedstawienie rozwiązania jakiegoś problemu za pomocą obrazu jest skuteczniejsze niż udzielnie odpowiedzi tekstem. Za pomocą obrazów łatwiej wyjaśnić niektóre koncepcje czy przyciągnąć uwagę odbiorców, na dłużej zapadając w ich pamięci. Używaj tylko wysokiej jakości obrazów, grafik, ilustracji i filmów, tak aby dodać więcej wizualnej atrakcyjności do swojej strony z najczęściej zadawanymi pytaniami. Ułatwisz w ten sposób odwiedzającym uzyskanie jasnych odpowiedzi na pytania.

Na przykład, jeśli starasz się wyjaśnić rozwiązanie jakiegoś problemu, wykonanie określonego procesu czy chcesz podać szczegóły dotyczące korzystania z jednej funkcji. Użycie obrazów, wykresów, grafik czy zrzutów ekranu skuteczniej poprowadzi Klientów krok po kroku. Pomożesz dzięki temu swoim Klientom łatwiej zrozumieć rozwiązanie nurtującego ich problemu.

Zbuduj strukturę nawigacyjną

Niezależnie ile wysiłku włożysz w przygotowanie i napisanie swojej sekcji FAQ, nie dotrze ona do potencjalnego Klienta, jeśli nie będzie mógł jej znaleźć. Zbudowanie w sekcji FAQ odpowiedniej struktury zwiększy zadowolenie Klientów, ich lojalność i wzmocni SEO całej witryny.

Jeśli Twoja sekcja FAQ zawiera wiele kategorii i podkategorii, weź pod uwagę dodanie funkcji wyszukiwania, która ułatwi użytkownikom natychmiastowe dotarcie do odpowiedzi. Brak takiej opcji przy rozbudowanej stronie z pytaniami uniemożliwi im kliknięcie w bazę wiedzy, tak aby znaleźć właściwą odpowiedź na swoje pytanie. Wyszukiwania FAQ różnią się przeważnie od wyszukiwań produktów w witrynach. Wprowadzenie takiej opcji skróci dodatkową liczbę wyszukiwań i zapewni odpowiednie rozwiązanie dla Twoich Klientów.

Często dobrym pomysłem jest podzielenie pytań na kategorie i uzyskanie pod pozycji informacyjnych. Na przykład podzielenie sekcji na wysyłkę, rozmiar, funkcje, płatności i inne szczegóły w przypadku, gdy Twoja lista pytań jest wyjątkowo długa.

Aby zmniejszyć stronę i uczynić ja łatwiejszą do zarządzania, możesz wymienić tylko pytania i zamieścić odpowiedzi do nich za pomocą linków. Wpłynie to pozytywnie na SEO, ponieważ skieruje ruch do wielu stron w Twojej witrynie i zaowocuje większą ilością wyświetleń. Wyświetlenia mierzoną są przez Google i decydują czy zawartość Twojej witryny jest cenna dla użytkowników.

Stwórz krótkie, przyjazne dla SEO adresy URL dla każdego pytania w zakładce FAQ, tak aby skierować swoich Klientów do prawidłowej odpowiedzi, zbudować zaufanie do wyszukiwarki i łatwo udostępnić wszystkie potrzebne informacje. Skorzystaj z popularnych mediów społecznościowych, aby rozpowszechnić informacje o swojej stronie FAQ

Sprawdzaj regularnie ruch na swojej witrynie i go analizuj

Po utworzeniu zakładki FAQ zacznij analizować witrynę, sprawdzaj, czy jest na niej ruch i jaki ranking uzyskują wyszukiwane słowa kluczowe.

Sprawdź, czy użytkownicy odwiedzają Twoją stronę FAQ, jak długo na niej zostają? Gdzie idą po zapoznaniu się z rozwiązaniem swojego problemu? Jaką ścieżkę pokonują? Uzyskując odpowiedzi na te pytania, możesz zmodyfikować swoją stronę FAQ, dodać kilka drobnych zmian lub całkiem przerobić stronę, żeby skuteczniej skierować użytkowników do swojej sekcji FAQ.

Najpopularniejszym narzędziem do analizy Twojej strony jest Google Analytics. Dzięki niemu będziesz mógł zarządzać danymi, aby dowiedzieć się, czy Twoja kampania marketingowa osiągnęła pożądane cele oraz które kanały i źródła wygenerowały największy ruch. Regularna analiza Twojej witryny pomoże dostosować Twoja stronę FAQ, jak i inne strony internetowe.

Podsumowanie

Ogólnie rzecz biorąc, strony FAQ pojawiają się często na wielu stronach internetowych szczególnie e-commerce. Jeśli stworzenie jej zostanie przemyślane, może dać wiele korzyści w różnych dziedzinach Twojej firmy od zwiększenia zakupów w Twoim sklepie do odciążenia Twojego działu obsługi Klientów. Pomoże również w stałej edukacji Twojego zespołu. Tworząc listę pytań i opracowując odpowiedzi, zaoferujesz lepszą jakość usług. 

Czy wykorzystujesz w pełni zakładkę FAQ na swojej stronie? 

A jeśli interesuje cie założęnie strony itnernetowej dla swojej firmy sprawdź naszą ofertę – tworzenie stron www!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zapisz się do naszego newslettera

Zapisz mnie do newslettera (możesz się wypisać w każdej chwili).